شانزدهمین نشست سران جنبش غیر متعهدها در ایران و در روز 25 اگوست برگزار خواهد شد. در این نشست که بیش از 120 کشور در آن حضور خواهند داشت، اعضا به مهمترین مسائل جهانی خواهند پرداخت. از جمله مسائل مهم موضوع هسته‌ایی ایران، اسرائیل و خشونت در سوریه خواهد بود.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه آمريكايي لس آنجلس تايمز؛ جنبش عدم تعهد که بیش از دو سوم اعضای سازمان ملل عضو آن هستند، دومین سازمان بزرگ بین المللی بعد از سازمان ملل است و اکثر اعضای آن از قدرت‌های بزرگ دنیا مستقل هستند. هدف اصلی جنبش رشد استقلال بین المللی، حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و امنیت کشورهای عضو در مبارزه با امپریالیسم، استعمار، نژاد پرستی، دخالت خارجی، اشغال،استیعلا، دخالت و سلطه  می‌باشد.

در این بین آمریکا و اسرائیل در تلاش هستند تا رهبران جهان را از شركت در این نشست منصرف کنند و در این راه از قدرت مطبوعاتي رسانه‌هاي همسو با خود استفاده می‌کنند. با این حال، همان طور که وزیر خارجه ایران گفت بیش از 100 کشور نمایندگان خود را به این نشست خواهند فرستاد  که از این تعداد بیش از 51 کشور در سطح رئیس جمهور، نخست وزیر و معاون ریئس جمهور خواهد بود.

این نشست برای ایران از اهمیت مهمی برخوردار خواهد بود. اول از همه اینکه، ایران میتواند همپیمانان منطقه‌ایی و بین المللی خود را تشویق کند تا از تحریم‌های بین المللی آمریکا و اتحادیه اروپا چشم پوشی کنند. در ضمن، این نشست می‌تواند توطئه‌های بین المللی برای انزوای بیش از گذشته ایران را نقش بر آب کند.

مهمتر از همه این که به واسطه نشست جنبش عدم تعهد، رهبرانی از ایران بازدید خواهند کرد که در طول سال‌های گذشته از این کار پرهیز می کردند.

این نشست برای آن دسته از کشورهایی نا امید کننده خواهد بود که به دنبال ایرانی منزوی هستند و نمی‌خواهند ایرانی فعال را در سطح بین المللی ببینند.

برچسب ها: ایران ، غرب ، جنبش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار