در حالی که طوفان استوایی آیزاک قویتر می‌شود، رئیس جمهور آمریکا در ایالت لوئیزیانا، وضعیت اضطراری اعلام کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، انتظار می رود قبل از اینکه ایزاک به لوئیزیانا برسد، به هاریکین درجه ۲ تبدیل شود. هاریکین از طوفان های استوایی به مراتب قوی تر است. این نوع طوفان ها از ۱ تا ۵ درجه بندی می شوند که پنج قوی تر از همه است.
 
ایزاک در هفتمین سالگرد هاریکین کاترینا در شهر نیواورلئان در لوئیزیانا به این ایالت نزدیک می شود.  البته این طوفان به شدت کاترینا نخواهد بود. کاترینا یک هاريکین درجه ۳ بود و باعث کشته شدن بیش از ۱۸۰۰ نفر شد.
 
گفته می شود ایزاک هم اکنون در خلیج مکزیک به سمت ایالتهای لوئیزیانا، میسیسیپی و آلاباما در حال حرکت است.
 
هواشناسان می گویند، طوفان استوایی ایزاک شدت پیدا کرده و تا پایان روز سه شنبه یا چهار شنبه صبح به سواحل خلیج مکزیک خواهد رسید. آنها می گویند ایزاک می تواند صدمه های زیادی وارد کند.
 
ایزاک همچنین باعث شده تا حزب جمهوری خواه شروع گردهمایی حزبی خود در شهر تامپا در ایالت فلوریدا را یک روز عقب بیاندازد.
 
فرمانداران جمهوری خواه ایالات آلاباما، لوئیزیانا و می سی سی پی هم سفر خود به این گردهمایی را لغو کرده اند تا ایالات خود را برای هاریکین آماده کنند.
 
میتچ لندریو، شهردار شهر نیواورلئان گفت: این شهر آماده است.
 
بابی جیندال، فرماندار لوئیزیانا هم از مردم این ایالت خواست تا به بهترین شرایط امید ببندند اما برای بدترین شرایط آماده باشند.
 
قسمتهای ساحلی ایالات آلاباما و لوئیزیانا تخلیه شده اند.
 
ریک اسکات فرماندار فلوریدا گفت ۶۰ هزار نفر به خاطر توفان بدون برق هستند.
 
پیش بینی شده است که پالایشگاههای نفتی این نواحی هم تحت تاثیر توفان قرار گیرند، به همین دلیل شرکتهای نفتی بی پی (BP) و شوران تولیدات نفتی خود را متوقف کرده اند.
 
ایزاک قبلا باعث خساراتی در کارائیب به خصوص در هائیتی، جمهوری دومينيکن و کوبا شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار