شش سرباز ارتش آمریکا و سه تفنگدار دریایی این کشور که در ارتباط با سوزاندن کتاب مقدس مسلمانان و ادرار کردن بر اجساد شورشیان طالبان در افغانستان از تعقیب جزایی گریخته اند، "مجازات اداری" خواهند شد؛ اقدامي که شايد بار ديگر خشم افغانها را برانگيزد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، شش سرباز ارتش در پایگاهی در افغانستان در ارتباط با سوزاندن قرآن و تفنگداران دریایی به خاطر ادرار کردن بر اجساد جنگجویان طالبان تنبیه شدند. 

نام و مجازات دقیق این افراد در روز دوشنبه فاش نشد. اما تنبیه اداری می تواند شامل تنزل رتبه، وظایف اضافی و عدم پرداخت حقوق باشد.

البته تدابیر انضباطی علیه یک ملوان نیروی دریایی در ارتباط با حادثه قرآن سوزی رد شد و سپاه تفنگداران دریایی گفت که تدابیر انضباطی دیگری در ارتباط با ادرار بر اجساد طالبان بعدا اعلام خواهد شد.

سخنگوی حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان گفت دفتر کرزی این تنبیه ها را مرور خواهد کرد و روز سه شنبه به آنها پاسخ خواهد داد.

گفته می شود شاید این مساله که این افراد با اتهامات جزایی روبرو نشده اند باعث خشم افغان ها شود.

این دو حادثه که پیشتر در سال جاری فاش شد علیرغم محکومیت آن از سوی فرماندهان ارتش آمریکا، به رابطه این کشور با افغانستان صدمه زد.
 
ویدئوی مربوط به ادرار بر اجساد طالبان نیز در وبسایت یوتیوب منتشر و باعث سرافکندگی ارتش آمریکا شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار