"په په اسکوبار" خبرنگار آسيا تايمز در مصاحبه با راشا تودي تلاش غرب براي تضعيف نشست نم را ناموفق توصيف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، شبکه راشا تودي گزارش داد وزير امور خارجه ايران ديروز نشست کشورهايي را که خود را وابسته به هيچ قدرتي در دنيا از جمله ناتو نمي دانند افتتاح کرد.

مجري شبکه راشا تودي افزود: نشست سران کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها بزرگترين رويداد بين المللي است که جمهوري اسلامي ايران آن را ميزباني مي کند. اين نشست شامل 120 کشور يعني دو سوم اعضاي سازمان ملل است.

 آمريکا و اسرائيل آشکارا نشست نم در تهران را محکوم کرده اند و از بان کي مون دبيرکل سازمان ملل متحد خواسته اند در آن شرکت نکند. با اين حال بان کي مون برغم فشارها و تبليغات رسانه اي تصميم به شرکت در آن گرفته است.

"په په اسکوبار" گفت: اين جامعه واقعي جهاني است که براي حل موضوعات بسيار مهم از جمله پرونده هسته اي ايران و سوريه تلاش مي کند.

وي افزود: پوشش خبري رسانه هاي آمريکا فقط بر اين معطوف شده است که ايران تلاش مي کند اعتبار خود را افزايش دهد و نشان دهد که منزوي نيست. ولي ايران هرگز منزوي نيست و اين تصور دولت اوباما و متحدان اروپايي و نظام هاي پادشاهي خاورميانه است. اجلاس نم يک اجلاس به معناي واقعي مهم است و نشان دهنده آن است که چگونه ديپلماسي در سطح بالا مي تواند کارآمد باشد.

خبرنگار آسيا تايمز گفت: ما بايد براي مشکل شرکاي اصلي درگير در منطقه راه حل پيدا کنيم. تنها کشورهايي که در اين زمينه دخالت مي کنند نظام هاي پادشاهي منطقه خليج فارس و واشنگتن هستند. آنها خواهان يک راه حل عقلاني نيستند آنها خواستار تغيير نظامند.

په په اسکوبا گفت: چگونه مي توان به دنبال دموکراسي در خاورميانه بود  درحالي که مردم را بمباران مي کنيد و براي تغيير رژيم با استفاده از چريکها در کشوري مستقل تلاش مي کنيد.
برچسب ها: آسیا تایمز ، اجلاس ، تهران ، غرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار