مقاوم نبودن بیمارستان ها در مقابل زلزله هایی با ریشتر بالا وضعیت را اسفناک می کنند.

 دکتر ابوالقاسمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: کل بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در حال بازسازی هستند چرا که بافت فرسوده آنها در شأن مردم ما نیست و باید این بیمارستان ها فضایی در خور شأن مردم داشته باشند.
 
وی با بیان این که بازسازی بیمارستان ها به معنای مقاوم سازی آنها در برابر زلزله نیست گفت: مقاوم سازی اصول و پایه علمی و مهندسی دارد که در طرح جایگزین بیمارستان های فرسوده، بیمارستان های جدید در برابر زلزله مقاوم ساخته می شوند.
 
ابوالقاسمی با تاکید بر این که بیمارستان های تهران در مقابل ریشترهای بالا زلزله مقاوم نیستند اظهار داشت: باید توجه داشت که اگر روند ساخت بیمارستان های جایگزین کند طی شود تا 8 سال آینده این بیمارستان ها قابل استفاده خواهند بود. البته برای هر کدام 3 تا 4 میلیارد تومان بودجه تخصیص داده شده که هنوز چیزی از این بودجه به عمرانی پرداخت نشده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطر نشان کرد: طرحی را به دولت داده ام که اگر مصوب شود این بیمارستان ها را در طی 2 تا 3 سال بسازیم و قسط بانک را با بودجه سنواتی پرداخت کنیم./عط
برچسب ها: بازسازی ، زلزله ، مهندسی ، بودجه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار