نماينده مردم ملكان گفت: در جريان زلزله اهر-هريس و ورزقان مردم آذربايجان غيرت و اتحاد ديني خود را به نمايش گذاشتند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز  ،افخمي  در جلسه كميته هماهنگي برنامه هاي هفته دولت با ابراز تاسف از جان باختن و زخمي شدن عده اي از هموطنان در اين زلزله از برنامه ريزي دشمنان انقلاب در جهت ضربه زدن به چهره نظام مقدس جمهوري اسلامي خبر داد و افزود: دشمنان انقلاب با مطرح كردن برخي مسائل از جمله قوم گرايي و غيره در صدد سواستفاده از فضاي حزن و ماتم و گرفتن ماهي خود از آب گل آلود بودند كه الحمدالله با هوشياري مردم هميشه درصحنه آذربايجان توطئه آنها نقش بر آب شد.

وي رسيدگي به اين حادثه را از اولويت كاري مجلس نهم دانست و گفت : رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از اولين روزهاي وقوع حادثه در مناطق زلزله زده حاضر شده و در صدد انجام كارهاي كارشناسي و تسريع در روند كمك رساني هستند.

افخمي به سفر سرزده مقام معظم رهبري به اين مناطق نيز اشاره كرد و تصريح كرد: حضور مقام معظم رهبري در جمع زلزله زدگان باعث تسلي خاطر اين عزيزان شد.

وي ادامه داد: رهبري در اين سفر بر سرعت پرشتاب آباداني در مناطق زلزله زده تاكيد كردند.

وي با بيان اينكه دولت دهم در حادثه زلزله اخير استان خوب عمل كرذ گفت: مديران استان نيز در اين قضيه با ايثار كار كردند و الحمدالله امداد و اسكان موقت حادثه ديدگان به خوبي و سرعت انجام شد.

وي همچنين خواستار اعزام روساي ادارات و نهادهاي ملكان به مناطق زلزله زده بمنظور كسب تجربه و عبرت از اين حادثه شد . گفت با عبرت گرفتن از اين حادثه مي توان از جان باختن تعداد بيشتري از شهروندان بخصوص در روستاها جلوگيري كرد.

افخمي در ادا مه بر تحقق شعار مقام معظم رهبري در سال 91 تاكيد كرد و گفت: خداي ناكرده طوري نباشد كه در پايان سال منويات رهبري در حد شعار باقي بماند.

وي همچنين بر پاسخگو بودن مسئولين دستگاههاي دولتي در مقابل مردم تاكيد كرد و گفت هيچ مسئولين حق ندارد در مقابل خواست بحق مردم شاخ و شونه بكشند.

وي خواستار سالم سازي در ادرات دولتي شد و گفت با هيچ مسئولي مشكلي ندارم ولي در مقابل احقاق حق مردم نيز كوتاه نخواهم آمد.

افخمي از سرعت پايين فعاليت برخي ادارات انتقاد كرد و افزود: بي نظمي – كم كاري و شل كاري از جانب هيچ اداره اي در ملكان پذيرفتني نيست و هيچ مسئولي حق ندارد در ساعات اداري اداره را تعطيل و به مسافرت و تفريح مشغول شود.

وي ادامه داد: بنده از اولين روز نمايندگي قيد ميهماني ها را زده ام و فقط به فكر خدمت به مردم شريف و قدرشناس ملكان هستم.

وي با بيان اينكه بايد برخي فرهنگ هاي غلط را حذف و به فكر خدمت ساده و بي منت به مردم باشيم خاطرنشان كرد مسئولين بايد خدمتگزار بودن خود را در ذهن مردم بازسازي كنند چرا كه برخي از شهروندان فكر مي كنند مسئولين اهل كار و خدمت نيستند./س

برچسب ها: زلزله ، غیرت ، نمایش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.