معاون سياسي وزير كشور گفت: امروز هيچ معادله‌اي در جهان بدون حضور ايران حل نمي‌شود.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني وزارت كشور سيد صولت مرتضوي معاون سياسي وزير كشور در دومين جشنواره استاني شهيد رجايي كه در مجتمع فرهنگي ورزشي ميلاد شهرداري كرج برگزار شد، گفت : امروزه در بحث سياست خارجي دنيا هيچ معادله‌اي بدون حضور ايران قابل حل نيست.

وي در ادامه افزود: امروزه به همت مهندسان و دانش‌پژوهان ايران اسلامي در کشور قايق‌هاي پرنده توليد مي‌کنيم در حاليكه ما در گذشته در تامين خمپاره 60 و 120 شديداَ مشكل داشتيم، اما امروز موشك‌هاي بالستيك با برد بالاي دو هزار كيلومتر مي‌سازيم و ما در بحث هوا و فضا آداب و الفبا را بلد نبوديم اما امروزه ماهواره و ماهواره بر توليد كرده‌ايم.

وي همچنين تصريح كرد: در گذشته بيماري واگيردار، دانش‌هاي بنيادين، صنعت، اقتصاد و ترويج فرهنگ ديني در چه جايگاهي بوديم و حال در چه جايگاه قرار داريم.

مرتضوي اظهار داشت: افزايش توليد ناخالص ملي و كاهش ضريب جيني و فاصله طبقاتي به رغم افزايش نقدينگي از جمله دستاورد و كارهاي اين دولت است.

معاون سياسي وزارت كشور افزود: انواع و اقسام تحريم‌هاي ناجوانمردانه از سوي دشمنان اعمال مي شود ولي خم به ابروي مردم نمي‌آيد.

مرتضوي در بخش ديگري از سخنانش با گراميداشت ياد شهداي دولت خصوصا شهيدان رجايي و باهنر گفت: كمالات معنوي، اعتقاد به مبدا و معاد، بريدگي از دنيا، پاك‌دستي، پركاري رجايي سبب تفاوت وي با ديگران بوده است.

وي اضافه كرد: عشق رجايي به ولايت منحصر به فرد بود و اخلاص شهيد رجايي در پذيرش مردم به عنوان ولي نعمت غير قابل وصف است.

مرتضوي اظهار داشت: قطع به يقين مي‌گويم كه نيت برخي از افراد اين است كه دولت را از مسير خدمت خارج كنند ولي با ياري امام زمان(عج) و راهنمايي‌هاي ولي معظم فقيه هيچوقت به اين فكر پليد و شوم دست نخواهند يافت.

وي با اشاره به اينكه ايران جزو 17 اقتصاد برتر جهان است، ادامه داد: در خصوص كنفرانس اجلاس عدم تعهد فشار آورده‌اند و در خلال برگزاري اين همايش دولت‌هاي عربي و عربستان سعودي را وادار كردند كه كنفرانس اضطراري را برگزار كنند كه اين اجلاس در حاشيه قرار گيرد.

مرتضوي با بيان اينكه آمريكا تمام سفارت‌خانه‌هاي خود را بسيج كرد كه اين امر تحقق پيدا نكند، اضافه كرد: در گذشته هر وقت آمريكا تصميم مي‌گرفت كه دولتي ساقط شود كار تمام بود اما امروز با بيداري ملتها و تلاش آنان براي رهايي از استعمار اين موضوع به يک داستان تبديل شده است.
انتهاي پيام/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار