روستای مادیه با انجام مهاجرت معکوس جانی تازه گرفته و احیای آن بوی زندگی را در این روستا ساری و جاری کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ روستای مادیه از روستاهای فاقد سکنه در 20 سال اخیر بوده به طوری که از سال 68 که آخرین ساکنان آن به تهران مهاجرت کردند در این روستا نه تنها سکونتی نبوده بلکه چهره روستا به خرابه‌ای می‌ماند که توجه هر بیننده را به سمت خود جلب می‌کرد.

این روستا که با بازگشت مجدد اهالی جان تازه‌ای گرفته هر چند از امکانات اولیه همچون آب، برق، مخابرات و گاز بی‌بهره است اما همت اهالی برای احیای این روستا ستودنی است به طوری که در جای‌جای این روستا ساخت و سازها شروع شده و به خوبی می‌توان صدای مرغ و خروس و حیوانات اهلی را شنید و بوی زندگی را به خوبی حس کرد.

حاج علیزاده مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: با آغاز مهاجرت‌ها به این روستا از 50 متقاضی تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن 37 نفر موفق شدند تسهیلاتشان را دریافت کنند و مابقی ساکنان نیز در تلاش هستند تا از این تسهیلات استفاده کرده و به ساخت و احیای بنای روستایی خود اقدام کنند.

وی افزود: مهاجرت معکوس شروع شده به این روستا بسیار امیدبخش است به طوری که همچنان انتظار داریم که در تمام روستاهای استان این احیا و حضور گرم اهالی را شاهد باشیم تا زندگی در تمام آبادی‌ها و روستاها جان تازه‌ای بگیرد/ س

برچسب ها: اردبیل ، روستایی ، که ، جان ، تازه ، گرفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.