رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت: با مرمت و احیای بازار قدیمی و تاریخی شهر نایین، نخستین بازارچه صنایع دستی استان اصفهان در این بازار افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان محمود مدنیان' در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این مطلب اظهار داشت: بازار نایین مربوط به دوره ایلخانی با 700سال قدمت و دارای بیش از 170 باب مغازه است.

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نایین گفت: ورودی این بازار یكی از دروازه‌های اصلی شهر بوده و عرض آن بین سه تا پنج متر متغیر و طول آن حدود 400 متر است كه در آن، یك كاروانسرا، دو بارانداز و دو چهارسوق وجود دارد.

وی افزود: از 40 سال پیش به دلیل توسعه نادرست و بیش ازحد شهر، بافت قدیمی و بازار نایین، متروكه شده بود كه پس از بررسی‌های كارشناسی با اجرای طرح مرمت و احیای آن، سعی در زنده كردن دوباره این بازار داریم.

مدنیان اضافه كرد: برای مرمت این بازار بالغ بر دو میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به این كه این بازارچه، اولین بازارچه صنایع دستی در سطح استان اصفهان است كه توسط میراث فرهنگی ایجاد می‌شود، گفت: در مرحله اول این طرح، با انعقاد تفاهم نامه‌ای، 15 باب مغازه بازار به هنرمندان رشته های صنایع دستی واگذار شده است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.