دبير علمی نخستین سمینار امنيت اطلاعات و شبکه در سازمان و عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران گفت: الکترونیکی ترین دولت جمهوری اسلامی دولت های نهم و دهم بودند.

نوید کمالی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد افزود: در این سمینار که با حضور کارشناسان ارشد حوزه امنیت اطلاعات و ارتباطات در شهر مقدس مشهد برگزار شد شاهد حضور مخاطبین عزیزی از استانهای غربی کشور بودیم که این خود نشان دهنده اهمیت موضوع و توجه به مباحث آموزشی امنیت اطلاعات برای مدیران و کارشناسان این حوزه از دانش است .

معاون فناوری اطلاعات موسسه تحقیقات حجامت ایران ادامه داد:در طی دو روز برگزاری این سمینار که با حضور اساتید کشوری حوزه امنیت اطلاعات از جمله دکتر محمد قلم چی پدر تالیف اولین و تنها استاندار ملی امنیت الکترونیک ایران و همچنین مهندس صمدی و مهندس شاهینی از متخصصین نام آشنای حوزه پیاده سازی استانداردهای امنیت اطلاعات در کشور بودیم .

وی تصریح کرد: امروزه وجود بیش از 32 میلیون کاربر فعال اینترنتی در کشور و کسب رتبه اول در حوزه تعداد کاربران اینترنت در سطح خاورمیانه خود نشانگر وجود پتانسیلهای بالای حوزه IT در کشور است .

کمالی خاطر نشان کرد:با توجه به تلاشهای بی وفقه دولت نهم و دهم در حوزه گسترش خدمات دولت الکترونیک در سطح کشور امروز ما شاهد وجود الکترونیکی ترین دولت در سطح خاورمیانه می باشیم که هم اکنون با ارائه قریب به 2000 خدمت الکترونیک در سطح خاورمیانه پیشگام می باشیم .

وی ابراز داشت: با این وجود بر اساس آخرین آمارهای بین المللی موجود کشور ما امروزه مقصد و هدف حملات و جرائم سایبری هستیم از این رو پیاده سازی الگو ها و استانداردهای امنیتی منطبق بر الگوهای جهانی و ترجیحا بومی امری حیاتی و الزام آور است .

عضو انجمن تجارت الکترونیک ایران ابراز خرسندی کرد: با وجود نیروهای دغدغه مند در حوزه مدیریت کشور برای نخستین بار در شرق کشور ما شاهد برگزاری نخستین سمینار امنیت اطلاعات و شبکه در سازمانها ، ادارات و نهادهای دولتی هستم که این خود آغازی مثبت در حوزه ارائه آموزش های روزآمد و مدرن در حوزه ایمن سازی فضای تولید و تبادل اطلاعات کشور است .

وی عنوان داشت: حضور فرماندهی پلیس فتا استان خراسان رضوی در این سمینار و ارائه جدیدترین اطلاعات و آمارهای مربوط به حوزه آی تی کشور و فعالیتهای پلیس فتا در این حوزه نقش مهمی در تبیین نقش پلیس فتا در حراست از امنیت فضای سایبری کشور برای مدیران و کارشناسان حاضر در این جلسه بود . /س

برچسب ها: الکترونیک ، تجارت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.