ماشین آلات کشاورزی به دست متخصصان ساخته شد

به گزارش  خبرنگار با شگاه خبرنگاران خوزستان؛ مسئول فناوری مکانیزه کشاورزی خوزستان گفت:ماشین آلات کشاورزی به دست متخصصان داخلی  بومی سازی شد. ساخت  این ماشین آلات در کشورهای اروپای،ایتالیا،آلمان،اتریش،برزیل،سوئد بوده است که ما توانستیم این ماشین آلات را بر اساس نیاز کشاورزان بومی سازی کنیم.

زلقی افزود:این تکنولوژی از سال 84 وبه مدت چهار سال صرف تحقیقات آن شده است که اولین ماشین در سال 88در مزرعه الگوی به مساحت 10 هکتار اجرای شد.

همچنین اضافه کرد:توانستیم با این ما شین آلات 160 هزار هکتار از 1میلیون و150هزار هکتار استان خوزستان را با این دستگاه کشت کنیم. با بومی سازی این دستگاه  به کشاورزان کمک زیادی خواهد کرداین دستگاه کشت را انجام می دهدهفت بار شخم زدن ،دست به خاک زدن را حذف می کند.

این پوشش حفا ظتی برای کشاورز یا بهربردار مصرف انرژی ، اتلاف وقت، حفظ وزنده نگه داشتن خاک، که موجب اضافه برداشت کشت و صرف جویی در حاملان انرژی است.

زلقی ادامه داد: این پوشش حفا ظتی دریک برنامه پنج ساله اجرای می شود.که سال اول آن160 هزار هکتار کشت شد.وبرای سال دوم به شرط اعتبارات وحمایت دولت 200 تا 250 هزار هکتار کشت خواهد شد./س

برچسب ها: پوشش ، حفاظت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.