رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: به منظور ایجاد بانک جامعه اطلاعات از نیروی ماهر در سراسر کشور، ثبت نام آزمون ادواری سنجش مهارت به صورت الکترونیکی عملیاتی شده است.

  کوروش پرند در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: سازمان فنی و حرفه ای کشور به منظور اصلاح و بهبود روش ها برنامه های متعددی را دارد که در این راستا برای ایجاد بانک جامع اطلاعات از وضعیت نیروی ماهر در سراسر کشور و دسترس و دریافت اطلاعات به صورت آنلاین و ساماندهی و ایجاد وحدت رویه در برگزاری آزمون های ادواری، ثبت نام آزمون های ادورای سنجش مهارت به صورت الکترونیکی( تحت وب) عملیاتی شده است.

وی افزود: همچنین تدوین منابع آزمونی همسان برای دسترسی، ایجاد بانک سئوال ملی با تدوین بیش از 640 هزار سؤال و برگزاری آزمون های مهارتی به صورت الکترونیکی در بعضی از حرفه ها از جمله اقدامات سازمان برای تسهیل در انجام آزمون های سنجش مهارت بوده است.

در ادامه مدیر کل فنی و حرفه ای استان زنجان ضمن اشاره به تفاهم نامه منعقده میان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای این استان و خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: این تفاهم نامه به منظور تقویت و توسعه همکاری های متقابل آموزشی پژوهشی و افزایش مشارکت محققان و کارشناسان و کمک به ارتقای بهره وری و کیفیت تولیدات ملی، سطح کیفی آموزش منابع انسانی فنی و تخصصی در حوزه مهارت های نوین و راهبردهای مورد نیاز صنعت و معدن کشور منعقد شده است.

وی افزود: همچنین این تفاهم نامه در راستای تحقق قانون برنامه پنجم توسعه و نقشه جامع علمی کشور و گسترش همکاری های علمی و آموزش مشترک به امضای طرفین رسیده است.

گفتنی است، این تفاهم نامه از امسال به مدت سه سال معتبر است و در 7 ماده منعقد شده است /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار