يک وکيل پايه يک دادگستري گفت: زماني که در جامعه کرامت انساني احيا و استمرار پيدا کند،‌ روند جرايم به صورت چشمگيري کاهش خواهد يافت.

حميد اصغرزاده در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينکه وقتي در جامعه‌اي جرم و فساد ريشه کند آن جامعه دچار بحران و آسيب خواهد شد، اظهار داشت: افزايش جرم و جنايات باعث کاهش کرامت انساني مي‌شود که در نتيجه آن بحران و  ناامني در ميان شهروندان افزايش مي‌يابد.

اين حقوقدان ادامه داد: بستر ارتکاب جرم قبل از ايجاد آن بايد از بين برود تا از اين طريق تخيل و فکر ارتکاب جرم در ذهن افراد جامعه شکل نگيرد.

وي با بيان اينکه زندان مي‌تواند محلي براي پرورش و خودسازي افراد باشد، افزود: مسئولان قضايي موظف هستند با برقراري عدالت در جامعه نظم و امنيت را فراهم کنند تا به تدريج شهروندان در پي بروز جنايات متعدد اعتماد و اطمينان خود را به دستگاه قضا از دست ندهد.

اصغرزاده در ادامه تصريح کرد: با اشاره به تاثير برخورد قاطع و جدي دستگاه قضا با جرام خاطرنشان کرد: قوه قضاييه بايد با نظارت دقيق و اجراي برنامه‌هاي سازنده خود با افرادي که در بروز جرايم دخيل هستند عوامل بازدارندگي جرم را در جامعه ايجاد كند.

اين حقوقدان در پايان خاطر نشان کرد: اگر انسان جايگاه واقعي خود را بشناسد هرگز مرتکب اعمال خلاف قانون نمي‌شود.

انتها پيام/
برچسب ها: وقوع ، جرم ، اصغرزاده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار