اواخر بهمن و یا اواخر اسفند ماه سال جاری دوازدهمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران در تهران برگزار می شود.

نوید مقصودی، دبیر اجرایی، دوازدهمین کنفرانس انجمن هوا فضای ایران در گفتگو با خبرنگار گروه دانش های روز باشگاه خبرنگاران گفت: این کنفرانس در اواخر بهمن یا اوایل اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد که در آن از میان 2 هزار خلاصه مقاله حدود 400 تا 500 مقاله از آنها ارائه و مورد بحث قرار خواهد گرفت.

وی افزود: دریافت این مقالات نسبت به سالهای گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و به صورتی که در سال 81    850 خلاصه مقاله بود که 300 عدد آن ارائه و مورد بحث قرار گرفت.

وی هدف اصلی این کنفرانس را ارائه تلاش یک ساله علاقمندان به هوا فضا و نجوم دانست و عنوان کرد: در کنفرانس ها نه تصمیمی گرفته می شود و نه چیزی تولید می گردد بلکه بخش های مختلف صنعت، دانشگاه، پژوهشگاه بخش های سیاستگذار و نهادهای حمایتی و حاکمیتی و دانشجویان و فارغ التحصیلان هوا فضا حاصل ت لاش یک ساله خود را به نمایش می گذارند.

مقصودی اظهار داشت: دستاوردهای مختلف هوا فضا که مورد توجه مجامع علمی است توسط اعضای هیات علمی، مختصصان برجسته و با سابقه برای شرکت در این کنفرانس بررسی می شود.

وی تصریح کرد: با معرفی این دستاوردها می توان مخاطب های مخصوص به آن تلاش را یافت و در زمینه ها و پروژه های مختلف از آنها استفاده کرد.

مقصودی یاد آور شد: علاوه بر این دستاوردها را می توان با یک پروژه دیگر ادغام و پروژه ای کامل بدست آورد تا بسیاری از مشکلات بخش صنعت هوا فضا حل شود.

وی گفت: در این کنفرانس بخش های صنعتی مشکلات خود را مطرح می کنند تا دانشگاه ها و مراکز پروژه ای برای حل مشکلات آنان برنامه ریزی کنند و به علت کاربردی شدن پروژه ها گام بردارند.

مقصودی کنفرانس را محلی برای جمع آوری و گرد همایی تاثیر گذاران و فارغ التحصیلان هوا فضا دانست و گفت: در چنین کنفرانس هایی هدف همه شرکت کنندگان و اعضای آن ارتقا و پیشرفت کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در این کنفرانس کشورهایی همچون جمهوری چک، آمریکا، روسیه، اروپا هند، مالزی، و انگلیس نیز شرکت خواهند داشت.

مقصودی اظهار داشت: آخرین مهلت ارسال چکیده مطالب 30 مهر ماه است که محل برگزاری آن دانشگاه صنعتی امیر کبیر و با دبیری محمد همایون صدر برگزار می شود.

وی افزود: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت Aero2073.ias.ir مراجعه فرمایند./ح
برچسب ها: کنفرانس ، هوافضا ، مقاله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.