21 سال از معرفی سیستم عامل لینوکس گذشته و توسعه دهندگان و دوستداران این سیستم عامل تولد 21 سالگیش را جشن گرفتند

به گزارش خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ داستان لینوکس از سال 1991 آغاز می شود آغاز پروژه توسط دانشجویی فنلاندی بود و در این زمان بود که هسته ی سیستم عامل طراحی شده و در کنفرانسی به جهانیان معرفی گردیده ، لینوکس سیستم عامل متن باز که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرد بی شک تحولی را در دنیای سیستم عامل ها به وجود آورد .

طراحان لینوکس که اقدام خود برای ساخت یک سیستم عامل رایگان را بخشی از سرگمی های برنامه نویسان اعلام کردند تحول و حرکتی را در دنیای تکنولوژی به راه انداختند .

یکی از خاصیت های این سیستم عامل متن باز امکان توسعه ی آن توسط کاربران است و این امر باعث شده که نسخه های مختلفی از این سیستم عامل وارد بازار شوند که اوبونتو شاید معروف ترین نسخه ی این سیستم عامل باشد .

برخلاف بسیاری از سیستم عامل ها در لینوکس این امکان برای کاربران وجود دارد که بنا به سلایق و نیازهایشان این سیستم عامل را تغییر دهند .

لازم است که بدانید ما به صورت مستمر از این سیستم عامل در طول روز استفاده می کنیم بسیاری از سرور های سایت های مشهور با کمک این سیستم عامل کار می کنند ، سایت هایی مانند گوگل و ویکی پدیا به جز سایت ها ، اندروید نیز نسخه ی شخصی سازی شده ی لینوکس است که امروزه بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند از آن بهره می برند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.