سرپرست اداره میراث فرهنگی شهرستان آران وبید گل گفت:شهر زیرزمینی نوش آباد به دلیل پیشگیری خطرات احتمالی و رفع نواقص فنی و ساماندهی مجدد تا اطلاع ثانوی بسته است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان عباس متولی"افزود:شهر زیر زمینی (اویی)نوش آباد در اوایل سال جاری طی قراردادی جهت بهره برداری به شهرداری شهر نوش آباد تحویل گردید.

وی اظهار اشت : در خرداد ماه جاری به دلیل نشت فاظلاب در بخشی از این مجموعه و با اعلام گزارش نیروهای یگان حفاظت شهر نوش آباد و بازدید باستان شناسان سازمان در خصوص پیشگیری خطرات احتمالی و رفع نواقص فنی و ساماندهی مجدد از تاریخ 20 خرداد سال جاری درب های این اثر باستانی به روی گردشگران بسته شد.

وی تصریح کرد: لذا با توجه به گزارش های ارسالی به اداره میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل در خصوص ایمن سازی و رفع خطر؛ این اداره اقدامات قانونی در راستای بازدید واعلام نظر کارشناسان فنی و باستان شناسی سازمان را در دستور کار خود قرار داد.

به گفته وی ، تا نظر قطعی و کارشناسی در خصوص رفع خطرات احتمالی و نواقص فنی اعلام نگردد درب های این مجموعه همچنان به روی گردشگران بسته خواهد بود.

وی تاکید کرد: هموطنان و گردشگرانی که قصد سفر برای بازدید از شهر زیر زمینی نوش آباد را دارند درخواست می شود اخبار گزارش های مربوط به بازگشایی این مجموعه را از طریق اداره امور فرهنگی و روابط عمومی استان اصفهان پیگیری نمایند.

متولی افزود: هر گونه اخبار منتشر شده در خبرگزاری های مختلف مبنی بر بازگشایی شهر زیر زمینی خارج از اطلاعیه سازمان فاقد اعتبار می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.