معاون سياسي امنيتي استانداري گفت: تصادفات دلخراش درمحور بجنورد گلستان نگران کننده است و باید برای برطرف کردن نقاط حادثه خیز این محور چاره ندیشی شود.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،سید کریم سجادی در در نشست دور دوم سفرهاي تابستاني گفت :به لحاظ زيرساخت هاي ضعيف در حوزه راه هاي استان بويژه در محور ‌آشخانه به جنگل گلستان شاهد وقوع تصادف هاي مرگباري هستيم که اميد است با بهره برداري از طرح بزرگراه بجنورد –جنگل گلستان اين مشکل به حداقل برسد.

وی افزود: تمامي افراد عضو ستادتسهيلات سفرهاي تابستاني تلاش خود را انجام دهند تا سفري امن وسالم براي مسافران فراهم شود.

قائم مقام ستاد تسهيلات سفر استان همچنين در ادامه صحبت هاي خود از شهرداری بجنورد خواست نسبت به نصب علایم راهنما در مسیرهای این شهر اقدام كند تا مسافران و مردم برای تردد در این شهر دچار مشكل و سردرگمی نشوند.

سجادي بر فرهنگ‌سازی رسانه‌ها برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از سوانح رانندگی به مردم تاکيد کرد.

وی با انتقاد از تاخير در انتقال اجساد جاده اي خواستار تسريع دراين امر شدو ادامه داد :هم اکنون تعيين متوالي ساماندهي وانتقال اجساد جاده اي در شهرستان ها به فرمانداران تفويض شده وآنان بايد برحسب توانمندي يکي از ارگان هاي شهرداري،دانشگاه علوم پزشکي واورژانس را براي اين امر تعيين کنند.

مديرکل ميراث فرهنگي صنايع دستي وگردشگري خراسان شمالي نيز حمل اجساد صحنه تصادف را طبق مصوبه وزارت کشور مربوط به دانشگاه علوم پزشکی عنوان کرد و گفت: قريب به دو سال است که این مصوبه به دانشگاه علوم پزشکی استان ابلاغ شده اما تاکنون در این زمینه اقدامی انجام نشده است.

علی کاظمی حمل اجساد صحنه تصادفات محورهای ارتباطی استان را یکی از معضلات برشمرد و اضافه کرد:‌ دانشگاه علوم پزشکی باید سریع‌تر نسبت به تأمین خودروهای مورد نیاز برای حمل اجساد در صحنه تصادف اقدام کند.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی نیز در این نشست از آمادگی این فرماندهی برای ارایه خدمات به مسافران و زایران امام هشتم (ع) در طرح دوم سفر تابستانی خبر داد و گفت: پلیس با افزایش دو برابری نیروهای خود، مشغول ارایه خدمت به مسافران و زایران امام هشتم است. سرهنگ 'صفوت الله امام وردی محمدی'،‌ با اشاره به این كه 70 درصد از تصادفات رانندگی استان در محور بجنورد - جنگل گلستان روی می دهد، افزود: حضور پلیس در این مسیر بسیار پررنگ است.

وی خواستار مسدود كردن دوربرگردان های غیراستاندارد در مسیر تردد مسافران در حدفاصل فاروج تا بجنورد شد./س

برچسب ها: سفر ، امنیت ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.