اعضای هنرمند ستادكمك‌رسانی برای جمع‌آوری كمك‌های مردمی به تبریز رفتند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران از حوزه هنري:پرویز پرستویی، كمال تبریزی و رضا میركریمی اعضای ستاد كمك رسانی سینماگران به زلزله زدگان آذری به همراه رضا كیانیان، رویا تیموریان و مازیار میری یكشنبه 5 شهریورماه وارد تبریز شدند و بلافاصله با حضور درمقابل مجتمع فرهنگی سینمایی 22 بهمن كه پیش از این اطلاع رسانی شده بود، كمك‌های نقدی مردم را جمع آوری كردند.

سینماگران سپس در مراسم دیگری در سینما ناجی، جمع آوری كمك های مردمی را ادامه دادند. در ابتدای این مراسم كه تعداد زیادی از حاضران به صورت ایستاده برنامه را دنبال می‌كردند سید رضا علوی مدیرعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تبریز ضمن خوش آمدگویی به هنرمندان حاضر گفت: از شما قدردانی می كنم چون آمدید زخم های ما را ببندید و دستتان را بر سر یتیمان كشیدید.

در ادامه رضا میركریمی در حالیكه به زبان آذری سخن می گفت اظهار كرد: تجربه زلزله‌های قبلی نشان می‌دهد دیر یا زود بازسازی انجام می‌شود و بیش از احداث كالبدهای شهری و ساخت وسازها، باید به مسائل فرهنگی توجه كرد.این توجه می تواند خلاء های عاطفی بوجود آمده و مشكلات بعد از این وقایع را پوشش دهد و امید به زندگی را در بازمانده ها زنده نگاه دارد. روز دوشنبه پس از بازدید از مناطق زلزله زده و مشورت با مسئولین محلی آنها را اعلام و به اجرا خواهیم گذاشت.

كمال تبریزی دیگر عضو این ستاد هم در سخنانی به زبان آذری اظهار كرد: این استقبال مردم باعث خوشحالی است و خوشبختانه مردم در همه استان ها این برخورد را داشته اند و در كمك رسانی به هم وطنان حادثه دیده واكنش های مثبتی از خود نشان داده اند.

رویا تیموریان نیز با بیان اینكه وظیفه خود می دانیم به شكل های مختلف به یاری حادثه دیدگان بشتابیم، از حاضران برای اعتماد به هنرمندان تشكر كرد.

مازیار میری هم اظهار امیدواری كرد سرزمین پرافتخار آذربایجان همچنان بخش مهمی از ایران بماند و با اشاره به حضور محدود سینماگران در این برنامه گفت: اگر شرایط بود قطعا دو و سه هواپیما از سینماگران به اینجا می آمدند تا نشان دهند آنها هم داغدار و مصیبت دیده هستند، در ادامه رضا كیانیان خاطر نشان كرد: ما آبرویمان را گذاشته ایم تا بتوانیم به حادثه دیدگان كمك كنیم. همسر من تبریزی است و وقتی می‌گویند آذری یاد زیبایی، غیرت و غذاهای خوشمزه می‌افتم.

در پایان این مراسم پرویز پرستویی خطاب به حاضران گفت: به عنوان كوچك ترین از شما می‌خواهم بازماندگان عزیزان از دست رفته در زلزله را تنها نگذاریم و یادمان نرود این اتفاق برای آنها افتاده است. متاسفانه خیلی جاها چنین اتفاقاتی افتاده است مانند زلزله بم كه خودم پس از مدتی وقتی برای برپایی كارگاه آموزشی به آنجا رفتم دیدم انگار همین دیروز زلزله آمده بود و مشكلات همچنان ادامه داشت.

این عضو ستاد كمك رسانی سینماگران به زلزله زدگان آذری با بیان اینكه ما تعهد كرده ایم تا آخرین لحظه خودمان مستقیما و ظیفه كمك رسانی را بر عهده داشته باشیم گفت: نه می خواهیم مدرسه بسازیم و نه خانه و بیمارستان بلكه می خواهیم با اقدامی كه می‌كنیم دل این عزیزان را سال های سال به دست آوریم و كار ماندگار و همیشگی انجام دهیم. ما می‌خواهیم با كاری كه می‌كنیم به لحاظ روحی و عاطفی همیشه همراهشان باشیم و می دانیم شما هم این عزیزان را فراموش نخواهید كرد.

روز اول سفر سینماگران به استان آذربایجان شرقی با حضور پرویز پرستویی، رضا كیانیان، كمال تبریزی و رویا تیموریان در برنامه زنده تلویزیونی شبكه سهند به پایان رسید./م

برچسب ها: کیانیان ، پرستویی ، تبریزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار