رئیس کمیته خود کفایی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از ساخت کوره گاز احیا در پالایشگاه خانگیران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد، محمد یوسفیان با اعلام این خبر افزود: این کوره یکی از تجهیزات پالایشگاهی است که در گذشته در خارج از کشور ساخته شده است اما در حال حاضر و برای نخستین بار در کشورمان به دست متخصصان ایرانی در پالایشگاه خانگیران ساخته و نصب شده است.

وی با بیان این که این پالایشگاه دارای پنج واحد تصفیه گاز است اظهارداشت: کوره هایی که در گذشته از خارج کشور وارد شده است در این واحد ها نصب شده است اما کار ساخت این کوره به دست متخصصان کشورمان در شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد انجام گرفته و در واحد نم زدایی جمالی نیا نصب شده است.

این مقام مسئول با اشاره به این که برای ساخت این کوره گاز 25 هزار نفر ساعت کار شده است تصریح کرد: افزایش ظرفیت تولید گاز از 2/1 به 7/1 میلیون متر مکعب در روز، بهبود نقطه شبنم در واحد نم زدایی جمالی نیا و داشتن یک کوره آماده جهت شرایط بحرانی از اهداف ساخت این کوره بدست متخصصان این پالایشگاه است.

وی تاکید کرد: با راه اندازی این کوره، افزایش 40درصدی تولید گاز در واحد نم زدایی جمالی نیا را شاهد خواهیم بود.

یوسفیان مدت ساخت این کوره را 10 ماه عنوان کرد و افزود: برای ساخت این کوره گاز 50 تنی با ارتفاع 40 متر که در مسیر گاز برج های خشک کننده قرار دارد سه میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس کمیته خود کفایی پالایشگاه خانگیران تاکید کرد: ساخت این کوره در پالایشگاه خانگیران بالغ بر 15 میلیارد ریال صرفه جویی برای پالایشگاه در برداشته است.

وی همچنین از تامین کوره گاز سایر پالایشگاه ها خبر داد و گفت: چنانچه در شرایط بحرانی اتفاقی برای سایر پالایشگاه های کشور روی دهد پالایشگاه خانگیران با توانایی دست یابی به ساخت این کوره می تواند قطعات مورد نیاز سایر پالایشگاه ها را تامین کند.

یادآوری می شود: این کوره گاز همزمان با هفته دولت در شرق کشور به بهره برداری خواهد رسید. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.