کاربران ويژه نامه "رايگان درمان شويد" سايت باشگاه خبرنگاران مي توانند سوالات پزشکي خود را با ما در ميان بگذارند تا پزشک متخصص مربوطه به آنها پاسخ دهد.

1.مهران معلم
اینجانب دو عدد سنگ 4و5 سانتی در کلیه سمت چب دارم، آيا لازم به مراکز سنگ شكنی مراجعه نمایم؟

پاسخ از دكتر سيمين وحيدي، متخصص و جراح كليه و مجاري ادراري:
شما  بايد با مراجعه به پزشك متخصص و انجام سونوگرافي محل دقيق سنگ مشخص شود، اصولا سنگ هايي با اين اندازه نياز به سنگ شكني دارد.

2.زهره
 سلام من دختری 27 ساله هستم ساعته خوابم زیاده و چون تایم کاریم از ساعت 13 شروع میشود دلیلی ندارم برای بیدار شدن و نگران امتحاناتمم خواهش میکنم راه حلی برای کم خوابیدنم به من بدهیدکه بتوانم کم بخوابم. مرسی از زحمات شما و درضمن ریزش موی شدیدی دارم و موهایم نازک و الان هر چه تلاش میکنم که جاهای خالی رویش کنند فایده ای ندارد و این در روحیه ام خیلی اثر گذاشته ممنون از راهنماییتون.

پاسخ از دكتر ريحانه مهرگان، متخصص پوست و مو:
شما بايد با مراجعه به پزشك و انجام آزمايشات كامل هورمني و ذخيره آهن و ويتامين د، بررسي شويد تا درمان هاي لازم با توجه به مشكلي كه داريد تجويز شود.

3.بهمن
مدتی هست که مرتب بینیم کیب میشه و عطسه میکنم البته بیماری سینوزیت هم دارم که معمولا زمستان حاد میشه لطفا اگه دارویي هست راهنمایی کنید.

پاسخ از دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني :
با سلام و تشكر از سوالتان ، آدرس سايت من idealnose.ir گرفتگي بيني و عطسه يكي از شايعترين علايم بيماري رينيت آلرژيك است كه در فصول مختلف سال متفاوت است، سينوزيت مزمن از شايعترين عوارض رينيت آلرژيك است بنابر اين توصيه مي شود تحت نظر پزشك متخصص متخصص گوش، گلو و بيني اقدامات تشخيصي و درمان هاي مناسب انجام شود.

4.سینا

من مبتلا به سینوزیت هستم.یه مدته توی خلطی که از پشت بینیم و یا گلوم میاد خون می بینم. قبلا زیاد نیاز نبود بینیم رو تمیز کنم اما الان هر روز چندین دفعه تو تنفس مشکل پیدا می کنم و باید تمیزش کنم.

پاسخ از دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني :
با سلام و تشكر از سوالتان، در افرادي كه علايم سينوزيت شامل: گرفتگي بيني و خلط چركي پشت حلق يا بيني، بيش از 12 هفته به طول مي انجامد، بيمار مبتلا به سينوزيت مزمن است، اگر اين علايم در شما وجود دارد توصيه مي شود جهت درمان قطعي سينوزيت مزمن به پزشك متخصص متخصص گوش، گلو و بيني مراجعه كنيد. آدرس سايت من idealnose.ir

5.زهرا

 دختری۲۱ساله هستم که ۲سال است دچار افتادگی پلک و پیشانی هستم ، همچنین ۳سال است دچار خط اخم شدم که ۳بار بوتاکس تزریق کردم که اوضاع ام بهتر که نشد بدتر هم شده حالا یه روش دائمی واسه خط اخم و افتادگی هام میخوام تورو خدا هرچی زودتر جوابمو بدین.

پاسخ از دكتر ريحانه مهرگان، متخصص پوست و مو:
در مواردي كه بوتاكس توسط پزشك غير متخصص تزريق شود احتمال افتادگي پلك وجو دارد، تزريق بوتاكس توسط فرد غير متخصص به علت تزريق دوز نا مناسب و نحوه ي غلط تزريق منجر به ايجاد عوارض اينچنيني مي شود، در مواردي كه فرد از تزريق بوتاكس خسته شده است ، راهكار دايمي برطرف كردن خطوط اخم استفاده از روش دايمي آندوسكوپي است، در اين روش آندوسكوپ با ايجاد شكافي از ناحيه بالاي پيشاني و داخل موها وارد شده، عضلات اخم را باز مي كند و عمل ليفتينگ و بالا كشيدن عضلات پيشاني را انجام مي دهد كه اين عمل بايد توسط پزشك جراح پلاستيك انجام شود.

6.حسين    
پسر بچه ام تقریباً 2 سال و 5 ماهش است. ولی هنوز قادر به حرف زدن نیست.تنها بدون اینکه منظورش با ما باشد کلمه به به رو چند بار تکرار می کند و یا زمانی که چیزی بخواهد این کلمه را چندبار پشت سر هم تکرار می کند. علاقه زیادی به آگهی بازرگانی دارد و شاید در روز 5 تا 6 ساعت به تماشای آگهی بازرگانی تلویزیون مشغول باشد.لطفا ما را راهنمایی کنید

پاسخ از دكتر اكبر كوشانفر، متخصص اطفال، عضوهيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي:
سعي كنيد بيشتر برايش كتاب بخوانيد، از او بخواهيد وقتي صحبت مي كنيد به دهان شما نگاه كند، تماشاي تلويزيون را حتي الامكان محدود كنيد، به راحتي به خواسته هايش پاسخ ندهيد بلكه از او بخواهيد تا منظور خود را با كلمات بيان كند، اگر پس از مدتي پيشرفتي حاصل نشد به گفتار درمان مراجعه كنيد، ولي مطمئن باشيد اگر تلاش كنيد به نتيجه مي رسيد.

7.شهین صادقیانی

 راههای پیشگیری از ناهنجاریهای جنین

پاسخ از دكتر زهرا اورنگ ، جراح و متخصص زنان:
اگر منظورتان راه هاي پيشگيري از ناهنجاري جنين قبل از بارداري است، 6 ماه قبل از تصميم به بارداري بايد از قرص هاي مكمل اسيدفوليك ،( روزانه يك قرص) استفاده كنيد ولي اگر سابقه ناهنجاري خانوادگي وجود دارد با نظر پزشك مقدار مصرف قرص را افزايش دهيد.

8.عبداله رفیع

 همیشه احساس می کنم پاهایم از مچ به پایین سرد است و کسی به آن چاقو می کشد و در تابستان به این گرما مجبورم شبها پتو دور پاهایم بپیچم و جوراب ضخیم بپوشم وکف پاهایم را ماساژ دهم تا خوابم ببرد

پاسخ از دكتر ايرج خسرونيا، متخصص داخلي، رياست جامعه پزشكان داخلي ايران:
شما احتمالا دچار كم خوني يا كمبود عناصر ضروري بدن هستيد، بايد بامراجعه به پزشك و انجام معاينه و آزمايشات لازم علل مشكل بررسي شود.

9.ایمان

من مدتیه صبح ها که از خواب بیدار میشم دهانم مملو از خلط های هست سرما خوردگی هم ندارم ولی یه 1 سالی هست اینطوریه به دکتر مراجعه کردم گفتن بخاطر انحراف بینیم هست ولی من بینیم حدود 10 سالی هست انحراف داره ولی این مشکل کمتر از 1 ساله شروع شده می خواستم ببینم چه علتی دیگه ای ممکنه داشته باشه .

پاسخ از دكتر خشايار احمدي، جراح و متخصص گوش، گلو و بيني :
با سلام و تشكر از سوالتان انحراف تيغه بيني از عوامل مستعد كننده ابتلا به سينوزيت مزمن است، با توجه به اينكه در فاز هاي مختلف بيماري ممكن است ترشحات چركي پشت حلق يا بيني ايجاد شود، با توجه به اينكه درمان قطعي اين بيماري درمان و تصحيح انحراف تيغه بيني است به شما توصيه مي شود با مراجعه به پزشك  متخصص گوش، گلو و بيني اقدام به انجام CT SCAN سينوس هاي پارانازال و آندوسكوپي تشخيصي بيني در مطب نموده تا اقدامات ديگر تشخيصي و درمان هاي لازم انجام شود.
 
10.حسام
 سلام میخواستم در مورد قلیون و عوارض سرطانی آن بدونم .
راستی یه چیز دیگه تو مناطق سیستان و بلوچستان ما یه تنباکو پاکستانی هست اگه میشه در مورد اون هم تحقیقی بکنیدعوارضش رو بگید.

پاسخ از دكتر ايرج خسرونيا، متخصص داخلي، رياست جامعه پزشكان داخلي ايران:
مصرف قليان بسيار خطرناك تر مصرف سيگار است، ولي با مصرف اينها احتمال ابتلا به سرطان مري و ريه افزايش مي يابد./ح


برچسب ها: سوالات ، پزشکی ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
فرزاذ
۱۹:۲۶ ۲۵ اسفند ۱۳۹۸
با سلام میخواستم بدانم بچه های سه سال هم به کرونا مبتلا می شونند دوم ویروس کرونا در دوران نهفته چهارده روزش هم فرد را آلوده میکند واز چه طریقی آلودگی نهفته به فرد میرسد سوم راه عبور کرونا به شش انسان چگونه است و این ویروس چه عملی در شش انسان انجام میدهد که فرد باعث تنگی نفس میگیرد***ممنون ازشما
United States of America
محمد
۱۰:۳۵ ۰۹ اسفند ۱۳۹۱
سلام بنده علایم بیماری پسوریازیس یا صدفک و یا داءالصَدَف (Psoriasis) تناسلی رو دارم لطفا" در خصوص درمان بنده رو راهنمایی بفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
کیومرث
۱۵:۰۱ ۰۷ اسفند ۱۳۹۱
من مدت چندسال است که استخوان سرلگن راستم قسمت زیر کمربند درد خفیفی وجود دارد 45سال سن دارم کمرم وکتفهایم درد میگیرند حالت کوفتگی موقع میل مایعاتی مثل دلستر پاهایم سرد سرد میگردند وشبها پای راستم گزگز میکند .لطفا راهنمایی بفرمایید. با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
lمسعود حیدری
۲۱:۵۸ ۲۷ آبان ۱۳۹۱
سلام خواهر من مدت سه سال است پوست بدنش خارش شدید دارد بطوریکه از شدت خارش پوستش زخم میشود و خواب و آسایش ندارد آزمایشات متعددی گرفته که مشکل غدد داخلی ندارد و داروهای زیادی مصرف کرده ولی هیچ کدام تاثیر نداشته اند لطفا مرا راهنمایی کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
hamid
۱۱:۵۸ ۲۳ آبان ۱۳۹۱
با سلام.سوالاتمونو در کجا باید مطرح کنیم؟