مبشاورعالی استاندار هرمزگان گفت: برگزاری اجلاس سران كشورهای غیر متعهد درتهران یك برد جهانی برای كشورمان به دنبال دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس علی علامه ‌زاده افزود:همزمانی هفته دولت امسال با زمان برگزاری اجلاس سران كشورهای غیرمتعهد موجب شده تا این هفته مبارك از جهات مختلف با سالهای قبل تفاوت داشته باشد.

وی ادامه داد:هرچند استكبار امید داشت این اجلاس برگزار نشود و یا در سطح بسیار پایین و در حد كارشناسان باشد،اما به لطف خدا و تلاش دیپلماسی فعال دولتمردان كشورمان نقشه های دشمنان خنثی شد.

مشاور عالی استاندار هرمزگان یاد آور شد: در این اجلاس كه 120كشور عضو آن هستند، بیش از 50كشور باحضور سران خود و رییس‌جمهور و هیئت‌های بلندپایه حضور می‌یابند و پیرامون مسائل مختلف مذاكره می‌كنند.

علامه‌ زاده با بیان اینكه این اجلاس تاثیرات بسیار مثبت و خوبی را برای كشور ما بدنبال خواهد داشت ادامه داد: در این اجلاس كه كارهای كارشناسی بسیار دقیقی برای اجرای آن انجام شده، كشورها در بخش اقتصادی نیز ورود پیدا خواهند كرد.

وی با اظهار اینكه در گذشته اجلاس سران كشورهای عدم‌تعهد به بخش خصوصی ختم می‌شد بیان داشت: امروز برگزاری این اجلاس از ورود به بحث سیاسی و اجتماعی فراتر رفته و در بخش اقتصادی نیز ورود پیدا می‌كند.

مشاور استاندار هرمزگان اضافه كرد: خروجی این اجلاس برای كشور ما بسیار تاثیرگذار خواهد بود و این اجلاس می‌تواند برای ما دستاورد و برد جهانی خوبی را بدنبال داشته باشد./س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.