نمایشگاه «ایران قربانی تروریسم» با موضوع فعالیت‌های شوم گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران، همزمان با آغاز به کار نشست کارشناسی اعضای جنبش عدم تعهد به همت موسسه راهبری دیده‌بان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، نمایشگاه «ایران قربانی تروریسم» با موضوع فعالیت‌های شوم گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران، همزمان با آغاز به کار نشست کارشناسی اعضای جنبش عدم تعهد به همت موسسه راهبری دیده‌بان برگزار شده و در چندین بخش به تشریح فعالیت گروه‌های تروریستی علیه ملت ایران می‌پردازد.

در این نمایشگاه تصاویری از جنایات گروهک های تروریستی مختلف از قبیل منافقین، ریگی، پژاک، کومله، دموکرات، تندر و ... علیه ملت ایران در معرض دید مهمانان شانزدهمین اجلاس سران غیر متعهد‌ها قرار گرفته است.

در نمایشگاه "ایران قربانی تروریسم" آثاری به زبان‌های  انگلیسی و عربی شامل کتاب، بسته‌های نرم‌افزاری و دیگر اسناد حقوقی جنایات گروه‌های تروریستی از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون در معرض دید شرکت کنندگان در نشست کارشناسان جنبش غیرمتعهدها قرار گرفته است.

 همچنین در این  نمایشگاه خودروهای شهدای هسته‌ای که توسط تروریست‌ها به شهادت رسیده‌اند و تصاویری از آنها مقابل درب ورودی اجلاس قرار گرفته که توجه کارشناسان کشورهای حاضر در اجلاس را به خود جلب کرده است.

برخی از میهمانان از جمله میهمانان مسلمان اجلاس با حاضر شدن در کنار محل این خودروها از مطالب ارائه شده درباره شهادت شهدای هسته ای بازدید و برخی نیز با قرائت فاتحه یاد آنان را گرامی داشتند.

 گفتنی است، "یسری ابوشادی" از دانشمندان مصر در بازدید از این نمایشگاه گفت: پایه و اساس اصل تروریسم در جهان از رژیم غاصب صهیونیستی برمی‌خیزد.

 همچنین "معتز خلیل" سفیر مصر در سازمان ملل در نمایشگاه ایران قربانی تروریسم حضور یافت  و تاکید کرد: ما براین اصل معتقدیم که ایران بزرگترین قربانی تروریسم است.

 گفتني است در این نمایشگاه نیز دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در زمینه حقوق بشر و به رسمیت شناختن حقوق اقلیت های دینی به مخاطبان عرضه می شود.

 این اجلاس روز سه شنبه با نشست وزرای خارجه و در روزهای 9 و 10 شهریور با نشست سران کشورهای عضو عدم تعهد ادامه خواهد داشت.

 گفتنی است اجلاس عدم تعهد از روز یکشنبه در سطح کارشناسان آغاز شد و عصر جمعه با صدور بیانیه پایانی در سالن اجلاس سران تهران به پایان می‌رسد.

انتهاي پيام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۱
اینشاالله به یاری خدا پرچم ایرانه قدرتمند وسرافراز رو بر بام جهان میشونیم
آخرین اخبار