استاندار مرکزی گفت: هوشیاری، اندیشه و تلاش بی وقفه مردم و مسولان حركت مذبوحانه استكبار جهانی برای توقف چرخه اقتصادی كشور را ناكام كرد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک 'علی اكبر شعبانی فرد' روز گذشته در مراسم بهره برداری از خط تولید شركت گستره صنعتی پارس در شهرك صنعتی ایبك آباد اراك افزود: امروز با تلاش مضاعف مردم و مسوولان، وضعیت اقتصادی در زمینه تحقق شعار تولیدملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی پویا و بالنده است.

وی اضافه كرد: با مطرح شدن اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی انگیزه فعالان اقتصادی، تولیدی و صنعتی برای بالنده تر شدن این حوزه بیش از پیش افزایش یافته است.

استاندار بیان كرد: همچنین ایران اسلامی در جنگ سایبری برای خنثی كردن هجمه ویروس های دشمنان به مراكز حساس دفاعی، اقتصادی و مالی، برگ افتخاری به پرونده درخشان خود افزوده است.

شعبانی فرد خاطر نشان كرد: ایران اسلامی با محوریت ولایت فقیه و تبعیت محض از رهبری برای افزایش اقتدار و عزت ایران اسلامی در دنیا حركت می كند كه برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها در تهران نمونه بارز آن در عرصه سیاسی و دیپلماسی است.

وی درباره نقش استان مركزی در فصای اقتصادی كشور ادامه داد: امروز یك چهارم اقتصاد كشور در این استان است و در صادرات الیاف مصنوعی، دارویی، صنایع سبك و مقاوم سازی ساختمان والیاف شیشه ای حرف برای گفتن دارد.

استاندار یادآور شد: استان مركزی به لحاظ شاخص های توسعه یافتگی، سرمایه گذاری صنعتی، صنایع فلزی و برقی، صنایع شیمایی و سلولزی در جایگاه سوم كشور قرار دارد و این موفقیت ها با همدلی، تلاش و همكاری مردم و مسوولان كسب شده است.

شعبانی فرد یادآور شد: صادارات محصولات و تولیدات مختلف استان مركزی از رقم 80 میلیون دلار در سال 1384 به یك میلیارد دلار در سال گذشته رسیده كه در كشور كم نظیر است.

وی افزود: امروز سرانه تولید ناخالص ملی در استان مركزی به یك هزار و 300 دلار رسیده كه بیشتر از میانگین كشوری یك هزار و 100 دلار است.

استاندار گفت: استان مركزی دارای بزرگترین پایانه ذخیره سوخت كشور و در حمل و نقل تركیبی روند بسیار مطلوبی دارد و با تدابیر خاص رتبه این استان در كاهش تصادفات جاده ای از 28 كشور به دوم ارتقا یافته است.

شعبانی فرد توضیخ داد: طرح توسعه، بازسازی وآماده شدن برای پروازهواپیماهای پهن پیكر در فرودگاه اراك تا پایان شهریور به اتمام خواهد رسید كه در آن صورت امكان فرود هواپیماهای ایرباس امكان پذیر خواهد شد تا مردم استان مركزی به مشكلات كمتری برای مسافرت برنامه ریزی كنند.

وی خاطر نشان كرد: امروز تبادل انژی برق استان مركزی 22 میلیارد كیلو وات است و این استان از پایدارترین برق برخوردار بوده و همچنین هشت استان كشور را در زمینه این انرژی پشتیبانی می كند.

استاندار افزود: در این استان 21 شهرك صنعتی مستقر است كه هر سال به فضای آن به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری افزوده می شود و زیر ساخت ها برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف فراهم شده است.

شعبانی فرد بیان كرد: استان مركزی در حمل و نقل تركیبی نیز در دولت های نهم و دهم شتاب فزاینده ای داشته است .

وی یادآور شد: استان مركزی در زمینه گاز نیز دارای دو لوله 56 اینچ است و بزرگترین ایستگاه فشار گاز در خاورمیانه در شهرستان ساوه این استان ساخته شده است.

استاندار تاكید كرد: صنایع مشتقر در استان مركزی باید با تولید محصولات با كیفیت و ارزان قیمت برای رقابت با رقیبان بزرگ، سهم خود را در بازارهای داخلی، منطقه ای و خاورمیانه تعیین كنند.

شعبانی فرد بیان كرد: واحدهای صنعتی باید در زمینه صادرات به صورت جدی برنامه ریزی كنند و در این زمینه استانداری و كارشناسان اقتصادی و صنعتی آماده تعامل با فعالان این حوزه هستند.

وی با یادآوری تولید 25 درصد بنزین ایران با اكتان 95،110 و 120 یورو پنج در پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند در آینده ای نزدیك اظهار كرد: این حركت بزرگ در كشور نشانگر بی اثر بودن تحریم ها و تهدیدهای دشمنان است.

استاندار اضافه كرد: در این استان در سال 550 هزار تن گندم، 35 تن گوشت مازاد مرغ و 45 تن مازاد گوشت قرمز تولید می كند.

شعبانی فرد افزود: استان مركزی سالانه 250 میلیون شاخه گل تولید می كند كه ارزش صادارات آن 56 میلیون دلار است كه با اتمام طرح توسعه فرودگاه اراك می توان این میزان را بسیار افزایش داد.

وی خاطر نشان كرد: استان مركزی با سه میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی در سال و تولید هفت هزار تن، می تواند بخش زیادی از نیازهای خود و استان های همجوار را بر طرف كند.

استاندار درباره شركت گستره صنعتی پارس اراك نیز گفت: این شركت با تولید مواد شوینده با كیفیت می تواند نیازهای استان و سایر استان ها را برطرف كرده و برای صادرات برنامه ریزی كند.

شعبانی فرد افزود: اروپا و غرب ضرركننده اصلی در تحریم ها و فشارها به ایران اسلامی هستند زیرا كشور ظرفیت های بسیار فراوانی برای بی اثر كردن تهدیدهای دشمان دارد.

مدیرعامل شركت گستره صنعتی پارس اراك در ادامه این نشست گفت: این كارخانه در سه سال پیش ساخته شد كه به علت مشكلات نقدینگی نتواست به تولید برسد اما با حمایت استاندار و ستاد تسهیل استانداری استان مركزی امروز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز كرده است.

'عزت الله میرزایی مرادی' افزود: این كارخانه ظرفیت تولید 50 هزار لیتر مواد شوینده در روز دارد و تا كنون برای 50 نفر اشتغالزایی فراهم كرده است.

وی خاطر نشان كرد: این كارخانه به مناسبت هفته دولت و سال تولید ملی به صورت رسمی تولید خود را آغاز كرده و آماده تامین كامل نیازهای استان مركزی و بخشی از نیاز سایر استان ها را دارد.

مدیرعامل شركت گستره صنعتی پارس بیان كرد: محصولات مواد شوینده این كارخانه با نام ' دشادف ' ( سرچشمه پاكی ها) تولید خواهد شد كه با حمایت مسولان استان می توان برای صادرات آن به خارج كشور برنامه ریزی كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.