به گفته مقام‌هاي پليس، اکثر حملات در جنوب و غرب شيکاگو روي داده که اين نوع خشونت‌ها در آن رايج است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،  مقام‌هاي پليس امريکا از کشته شدن دست‌کم ۷ تن و مجروح شدن ۲۴ نفر ديگر در يک سري تيراندازي در شهر شيکاگو در ۴۸ ساعت گذشته خبر داده‌اند.
۲ نفر روز شنبه (۴ شهريور) در تيراندازي‌هاي جداگانه در سراسر شيکاگو جان خود از دست دادند. افراد مسلح همچنين روز جمعه (۳ شهريور) ۴ نفر را در اين شهر از پاي درآوردند که يکي از آن‌ها يک نوجوان ۱۸ ساله به نام آرون گيتن بود.

پليس شيکاگو با اشاره به اين‌که حملات روز جمعه ۲۴ مجروح به جا گذاشته است افزود حال تعدادي از مجروحان وخيم است.

در يک حادثه ديگر پيکر بي‌جان يک مرد جوان روز يک‌شنبه (۵ شهريور) در حالي در يک خودرو در بخش جنوبي شهر شيکاگو پيدا شد که جاي چندين گلوله در آن به چشم مي‌خورد.

روز پنج‌شنبه (۲ شهريور) در ۷ حادثه تيراندازي در شيکاگو ۱۹ نفر کشته شدند. ۱۳ نفر از اين قربانيان ظرف نيم ساعت به قتل رسيدند.

مقام‌ هاي شيکاگو مبارزه با تيراندازي و قتل در اين شهر را به شدت افزايش داده‌اند. ميزان آدم‎‌کشي در اين شهر اين ماه نيز مثل سال‌هاي گذشته ۲۹ درصد افزايش يافته است.

از سوی دیگر روز جمعه نیز در حادثه‎ای جداگانه در نیویورک، یک امریکایی به روی مردم آتش گشود و منجر به مرگ ۲ تن از شهروندانش شد.

این تيراندازي در مقابل ساختمان امپاير استيت شهر نيويورک اتفاق افتاد و در جریان آن علاوه بر کشته شدن ۲ تن از شهروندان نیویورکی، ۹ تن ديگر نیز زخمي شدند.

حوادث خشونت بار اخير در نيويورک و شيکاگو در حالي اتفاق افتاده است که چندي پيش نيز در جريان اکران فيلم « بتمن »به دنبال تيراندازي در يک سالن سينما در ايالت کلورادوي امريکا، دست کم ۱۴ نفر کشته و همچنين ۵۰ نفر نيز زخمي شدند.

اندکي پس از حادثه تيراندازي در شهر کلورادو نيز در جريان حمله يک فرد مسلح به معبد سيک‎ها در ايالت ويسکانسين امريکا و تيراندازي به سوي حاضران در معبد، ۷ تن کشته و دست‎کم ۳۰ تن زخمي شدند.

اين تير اندازي در معبدي در شهر ميلواكي واقع در ايالت ويسکانسين اتفاق افتاد.

حوادث خشونت بار و تيراندازي‎هاي مرگبار در حالي در امريکا اتفاق مي افتد که بسياري از کارشناسان و تحليل‎گران، عوامل اصلي اين حوادث را سرخوردگي‎هاي اجتماعي ناشي از نظام سياسي و اجتماعي حاکم بر اين کشور و تبعيض‎هاي گسترده اجتماعي و مالي معرفي کرده‎اند.
برچسب ها: قتل ، شیکاگو ، آمریکا ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار