استاندار مرکزی گفت: برگزاری اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران نشان از حضور مقتدرانه و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف بین المللی دارد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک 'علی اكبر شعبانی فرد' روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه فرماندار ساوه افزود: این نشست یكی از مهمترین و بزرگترین رویدادهای بین المللی در عرصه سیاست خارجی در تاریخ ایران اسلامی به شمار می رود.

وی با اشاره به جایگاه ایران اسلامی در جهان اظهار داشت: این اجلاس با توجه به حضور شكوهمند و فعال كشورمان از ویژگی و اهمیتی خاص برخوردار است.

وی بیان كرد: شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها در تهران با حضور مقام معظم رهبری مسیری هدفمند به خود خواهد گرفت و بر وحدت كشورها عضو خواهد افزود.

شعبانی فرد گفت: این اجلاس علاوه بر شكست تحریم های اقتصادی از سوی استكبار جهانی، اهمیت و توجه دیگر كشورهای جهان به ایران را افزایش خواهد داد.

وی با اشاره به جنبش های بیداری اسلامی در كشورهای جهان افزود: این كشورها با الهام از انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل، خواهان نابودی حكام ظالم و دیكتاتور و برقراری حكومتی اسلامی هستند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس ارزش های اسلامی و مردم سالاری دینی بنا شده است، اظهار داشت: تحقق عدالت و معنویت اسلامی باید در بخش های مختلف یك مدیریت شهرستانی و استانی ملموس باشد.

استاندار ، صبر، استقامت، شجاعت، رعایت عدالت و امانت، انتقاد پذیری، خضوع در مقابل قانون، عبرت پذیری، حفظ آبروی نظام و شهدا، تعهد به موازین اسلامی را از جمله نكاتی عنوان كرد كه مدیران دستگاه های اجرایی باید به عنوان ویژگی های یك مدیر موفق در نظام به آن پایبند باشند.

شعبانی فرد بیان كرد: به بركت انقلاب اسلامی هم اكنون استان مركزی در بخش های مختلف صنعت و كشاورزی به پیشرفت قابل توجهی دست یافته است.

وی، گاز رسانی به روستاهای مختلف شهرستان ساوه، افتتاح بزرگترین ایستگاه گاز خاورمیانه ساوه و احداث آزاد راه ساوه - همدان را از مهمترین پروژه های ساوه در چهار سال اخیر عنوان كرد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: در این راستا باید فرهنگ مصرف و صرفه‌جویی در بین مسئولان و مردم تبیین شود تا در مقابل تنگاهایی كه دشمن برای اقتصاد ایران ایجاد كرده بتوانیم سربلند بیرون بیاییم.

وی افزود: حمایت از تولید و سرمایه ایرانی زمینه ساز افزایش كیفیت تولید، اشتغال‌زایی و رونق بازار اقتصادی می شود.

نماینده مردم شهرستان های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شهرستان ساوه از پتانسیل و توانمندی های بسیاری در بخش صنعت و كشاورزی برخوردار است كه باید برای تقویت بیش از پیش آن تلاش كرد.

'شهلا میرگلو بیات' با اشاره به اینكه برخی صنایع برای افزایش تولید و ادامه فعالیت خود به تسهیلات بانكی نیازمند هستند، افزود: اعطای وام بانكی می تواند بخش عمده ای از مشكل آنان را رفع كرده و به نوعی از كار و سرمایه ایرانی حمایت كرد.

وی نظارت مسئولان ارشد استانی بر مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان را موجب ارتقای كیفیت كار و جلوگیری از كم كاری دانست و اظهار داشت: این مهم باید تقویت نقاط قوت و تضعیف نقاط ضعف می شود.

وی بیان كرد: تكریم ارباب رجوع و رعایت اخلاق اسلامی در نهادها و سازمان های دولتی رضای خدا و شهروندان را در پی دارد كه مدیران نباید از این مهم غفلت كنند.

فرماندار سابق ساوه نیز گفت: خدمت به مردم وظیفه ای خطیر و حساس است كه خداوند متعال بر دوش افراد نهاده است كه نباید لحظه ای از آن به نفع خود و یا دیگران غفلت كرد.

'علی محمد گلستانی فرد' افزود: در مدت خدمتگزاری به مردم این شهرستان، بر همدلی و وحدت بین مسئولان دستگاه ها، دوری از امور حاشیه ای و حفظ احترام و جایگاه مردم تلاش كردم.

وی مجموعه شهر صنعتی كاوه در ساوه را بزرگترین امانت كشور دانست و اظهار داشت: این منطقه نقش به سزایی در زمینه اقتصادی در تولید ثروت و اشتغال و معیشت مردم دارد.

معاون استاندار مركزی و فرماندار ساوه نیز گفت: برای پیشرفت و توسعه بیشتر این شهرستان برنامه بلند مدت و كوتاه مدت در نظر گرفته شده است كه این مهم با همكاری مسئولان محقق می شود.

'احمد آزاد' افزود: همكاری و همدلی مسئولان با یكدیگر نقش به سزایی در رشد و رونق ساوه در بخش های مختلف دارد.

در این مراسم از زحمات 'علی محمد گلستانی فرد' قدردانی و 'احمد آزاد' به عنوان معاون استاندار مركزی و فرماندار ساوه معرفی شد.

چندی قبل 'علی محمد گلستانی فرد' فرماندار سابق ساوه طی حكمی از سوی وزیر كشور بعنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری استان خراستان جنوبی منصوب شد./س

برچسب ها: اجلاس سران ، عظمت ، اسلامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.