جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين از برپايي رزمايش‌ "گردان‌هاي بيت‌المقدس" در سراسر كشور براي به نمايش گذاشتن توان رزمي بسيج خبر داد و گفت: بازسازي 32 عمليات مطرح دفاع مقدس در 32 استان كشور توسط نيروهاي مسلح در قالب رزمايش از مهم‌ترين اقدامات ستاد برگزاري هفته دفاع مقدس است.

سردار سرتيپ علي فضلي در گفتگو با خبرنگار دفاعي ـ امنيتي باشگاه خبرنگاران، با بيان اينكه مجموعه نيروهاي مسلح به ويژه سپاه پاسداران و بسيج همت خود را براي برپايي هرچه با شكوه‌تر سي‌و دومين سالگرد هفته دفاع مقدس به كار گرفته‌اند، گفت: در اين راستا برنامه‌هاي متنوعي صورت گرفته و ضمن ارائه جديدترين راهكارها، برنامه‌هاي سال‌هاي قبل هم بروز رساني شده است.

وي از جمله مهم‌ترين اين اقدامات را بازسازي 32 عمليات مطرح دفاع مقدس در 32 استان كشور توسط نيروهاي مسلح در قالب رزمايش خواند و افزود: خاطره گويي فرماندهان دفاع مقدس در سطح كشور، برپايي سومين نمايشگاه كتاب دفاع مقدس در شيراز، گردهمايي پيشكسوتان دفاع مقدس در بيش از 400 نقطه سطح كشور، اجراي رژه مشترك نيروهاي مسلح توسط سپاه پاسداران، وزارت دفاع، نيروي انتظامي و بسيج با محويت ارتش مقتدر جمهوري اسلامي ايران  از ديگر برنامه هاي اجرايي هفته دفاع مقدس درسال جاري هستند كه حضور بسيج عشايري چند استان به صورت نمادين در رژه ياد شده شايان ذكر است.

رئيس ستاد راهيان نور با اشاره به برپايي يادواره‌هاي متعدد شهدا در هفته دفاع مقدس اظهار داشت: در ايام هفته دفاع مقدس امسال، يادواره بزرگ شهداي آماده و پشتيباني برپا خواهد شد، همچنين ديدار با خانواده‌هاي معظم شهدا و جانبازان نيز برنامه ريزي شده است.

وي خاطرنشان كرد: هماهنگي‌هاي لازم در نيروهاي مسلح براي اجراي احسن برنامه‌ها صورت گرفته و در شهرستان‌ها نيز ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به مسئوليت استانداران و فرمانداران تشكيل شده است.

سردار فضلي ادامه داد: سازمان بسيج مستضعفين نيز همايش دو روزه‌اي با حضور مسئولين حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان‌هاي كشور در سپاه و بسيج و مسئولين قشرهاي مختلف بسيج را براي آخرين جمع‌بندي و هماهنگي‌ها برپا كرده است، همچنين جلسه‌اي با حضور هيأت رئيسه كل سپاه پاسداران و معاونين آن تشكيل و گزارش آخرين هماهنگي‌ها و برنامه‌هاي مشترك ارائه شد كه در اين جلسه مسئولين نيروي زميني، دريايي و هوافضاي سپاه پاسداران هم برنامه‌هاي خود را اعلام كردند.

وي اعزام سراسري كاروان‌هاي راهيان نور در روزهاي پاياني هفته دفاع مقدس را از ديگر اقدامات مرتبط با اين ايام برشمرد و تصريح كرد: آغاز عمليات بزرگ فرهنگي طرح آمادگي دفاعي دانش آموزان پايه دوم دبيرستان و اعزام يك ميليون نفري دانش آموزان و فرهنگيان به مناطق عملياتي، دهم مهرماه سال جاري صورت مي‌پذيرد.

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين همچنين از برپايي رزمايش‌ گردان‌هاي بيت المقدس در سراسر كشور براي به نمايش گذاشتن توان رزمي بسيج از آغاز هفته دفاع مقدس تا پايان سال خبرداد و افزود: همانطور كه خانواده نيروهاي مسلح در دوران هشت سال جنگ تحميلي به بهترين نحو ممكن نقش آفريني كردند، سپاه و بسيج نيز در ايفاي نقش خود، تمام توانشان را به كار گرفته و بحمدالله از اين امتحان الهي سربلند بيرون آمدند.

وي با اشاره به 85 هزار شهيد مردمي دوران دفاع مقدس، اظهار كرد: اگر نقش خانواده‌هاي مسلح در دوران دفاع مقدس در يك كفه ترازو و نيروهاي مردمي كه به فرمان امام به جبهه‌هاي نبرد حق عليه باطل بسيج شدند در كفه ديگر قرار گيرد، خواهيم ديد كه بسيج مردمي از وزنه سنگين‌تري برخوردار است و آمار رزمندگان، جانبازان و شهداي بسيجي در دفاع مقدس گواهي بر اين ادعا است.

سردار فضلي در پايان خاطرنشان كرد: ملت فهيم ايران همواره در تمامي عرصه‌ها از انقلاب و نظام خود به خوبي دفاع كرده و اين امر در هشت سال دفاع مقدس و صحنه‌هاي ديگر پشتيباني از انقلاب كاملاً مشهود بود، بنابراين مسئولين موظفند با روايت صحيح اين جانفشاني‌ها، جوانان و نوجوانان كشورمان را از فرهنگ دفاع مقدس بهره‌مند ساخته و آنها را با آرمان‌هاي انقلاب آشنا کنند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار