سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: ماندن یا نماندن من فرقی نمی کند، هم اکنون وضعیت فدراسیون کشتی مشخص نیست.

محمد بنا در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در المپیک لندن کشتی توانست پیروزی بزرگی را به دست بیاورد که همه در این موفقیت نقش داشتند، نتایج درخشان در المپیک 2012 لندن یک غرور ملی را به همراه آورد و 70 میلیون ایرانی با این موفقیت های خیره کننده به خود بالیدند.

وی ادامه داد: کشتی ایران در دنیا نتایج خوبی به دست آورد در المپیک، جام جهانی و آسیا قهرمان شدیم با قدرت دو چندان به طور حتم در سال 2013 قهرمان جهان نیز می شویم.

بنا در مورد قهرمان جهان شدن تیم ملی کشتی فرنگی تصریح کرد: در سال های اخیر می توانستیم در رقابت های دانمارک و استانبول بر روی سکوی قهرمانی بایستیم که این مسئله محقق نشد ولی با جوانان حاضر در تیم ملی کشتی به قهرمانی جهان خواهیم رسید.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد انتقادات اخیر در مورد کشتی آزاد گفت: باید رسول خادم در کشتی آزاد بماند چون کشتی آزاد به او احتیاج دارد و انتقاداتی که از کشتی آزاد می شود کاملاً از سر ناآگاهی است کشتی فرنگی نتایج خوبی در المپیک به دست آورد و این عملکرد خوب کشتی آزاد را زیر سوال برد.

وی ادامه داد: کشتی آزاد در چند سال اخیر خیلی بدشانس بوده است در این مدت نیز افراد زیادی برای کشتی آزاد زحمت کشیدند.

بنا تأکید کرد: رسول خادم مربی خوب و با دانش است که چند ماه در کنار او کار کردم و این همکاری یک افتخار بزرگ برای من بود و انتقادات بر علیه خادم اصلاً کارشناسانه نیست.

بنا در تکمیل صحبت هایش اضافه کرد: رسول خادم فقط 6 ماه با کشتی آزاد کار کرد اگر به خادم نیز فرصت بدهند بعد از آن خواهید دید که چه موفقیت ها و پیروزی های خیره کننده ای نصیب کشتی آزاد خواهد شد و دو سال دیگر کشتی آزاد برفراز جهان خواهد ایستاد.

وی در مورد عملکرد کشتی گیران فرنگی کشورمان در المپیک لندن اظهار داشت: حمید سوریان اولویت طلایی در المپیک لندن از نظر سطح کشتی جهان از همه بالاتر است و تنها حریف سوریان خود سوریان است حمید سوریان در شرایط آرمانی روحی باشد هیچ کسي حریف او نمی شود و در المپیک همه چیز مشخص شد.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد قاسم رضایی گفت: قاسم رضایی در المپیک لندن مزد زحمات شبانه روزی خود را دریافت کرد و طلا گرفت.

بنا در مورد حق خوری های فیلا برای کشتی گیران ایران گفت: فیلا از کشورهایی حمایت می کند که قبلاً در فیلا سرمایه گذاری مالی داشته اند کشتی کشورمان در هیئت رئیسه فیلا عضو دارد ولی این مسئله فایده ای ندارد چون فیلا نفع مالی از این اعضا ندارد به طور مثال آذربایجان هفت میلیون دلار فیلا را ساپورت مالی کرده است، کشورهایی همچون ترکیه و قطر نیز از این دست کارها را برای مدال آوری می کنند.

وی ادامه داد: موفقیت های کشتی ما از خودگذشتگی مربیان و کشتی گیران با تعصب ایرانی است که روی تشک می روند و از حق کشتی ایران دفاع می کنند.

بنا اضافه کرد: مطمئن باشید برای بازنده کردن سعید عبدولی فیلا ناداوری کرده است و سعی داشت که کشتی گیر کره جنوبی به مدال برسد.

محمد بنا در مورد مراسم تجلیل از قهرمانان المپیک لندن تصریح کرد: قصد داشتم که برای دیدن دخترم به دوبی سفر کنم که به دستور رئیس جمهور در مراسم تجلیل از مدال آوران المپیک حضور يافتم ولی در این مراسم حق مربیان دیگر خوب داده نشد چون مربیان زحمات زیادی برای این افتخار آفرینی انجام دادند که حقشان بالاتر از 20 سکه طلا بود.

بنا در مورد خداحافظی از تیم ملی کشتی فرنگی گفت: قبلاً در مورد خداحافظی از تیم ملی کشتی فرنگی صحبت کرده بودم اما مهمتر از خداحافظی بنا از کشتی فرنگی، وضعیت کنونی فدراسیون کشتی است که در بلاتکلیفی به سر می برد.

وی ادامه داد: باید وزارت ورزش هرچه زودتر وضعیت فدراسیون کشتی را مشخص کند.

بنا خاطرنشان کرد: بودن یا نبودن امثال بنا در کشتی زیاد مهم نیست و از این پس نیز کشتی مانند گذشته در دنیای آقایی و بزرگی خواهد کرد من تا ابد نخواهم ماند که در کشتی باشم در حال حاضر نیز به آرزوی خود رسیده ام./ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار