با برگزاری مراسمی در سالن اجتماعات ساختمان شماره 2 سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ، مهندس سید علی مختاری بعنوان سرپرست جدید این سازمان منصوب و از خدمات ارزنده دکتر محمدرضا اصغری در مدت تصدی مسئولیت این سازمان قدردانی شد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،نماینده مردم شریف آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در این مراسم اظهار داشت: در تمامی نهادها و در رأس آنها سازمان جهادکشاورزی، کار و تلاش باید مطابق رضای پروردگار و برای خدمت به مردم و بویژه کشاورزان عزیز انجام گیرد.

آیت الله سید علی اکبر قریشی افزود: پیشرفت بخش کشاورزی استان در سایه تلاش و کار مضاعف مدیران و کارکنان این سازمان محقق شده است.

دکتر محمدرضا اصغری نیز ضمن قدردانی از زحمات مدیران ، کارشناسان و محققین سازمان جهاد کشاورزی و نیز کشاورزان پر تلاش استان آذربایجان غربی ،گفت: در سال 90 علی رغم کاهش بارندگی در استان، افزایش 20 درصدی تولیدات بخش کشاورزی نسبت به سال 89 بدست آمد، در حالیکه میانگین کشوری 9-8 درصد بود و پیش بینی می شود این مقدار در سال 91 به 30 درصد افزایش یابد.

وی با اشاره به کسب رتبه اول کشوری در تعداد کشاورزان نمونه، تصریح کرد: کسب این رتبه نشان دهنده تلاش موثر کشاورزان استان و اجرای مطلوب برنامه های ابلاغی در سطح استان می باشد.

دکتر اصغری با اشاره به برنامه محور بودن فعالیتهای سازمان جهادکشاورزی، بیان کرد: کسب رتبه برتر در کیفیت گندم، رتبه اول تولید چغندرقند، تنظیم موفق بازار سیب و انگور، رتبه برتر استانی در رضایتمندی ارباب رجوع، اجرای الگوی کشت برای اولین بار، کاهش 15 درصدی در مصرف سموم شیمیایی، برگزاری اولین جشنواره بیدمشک در استان، تدوین دستورالعمل جامع بهبود کیفیت شیرخام برای اولین بار در کشور، توسعه و افزایش سطح زیر کشت داروهای گیاهی و کسب رتبه چهارم در جذب کامل تسهیلات هدفمندی یارانه ها بخشی از مهمترین دستاوردهای بخش کشاورزی استان آذربایجان غربی در طول 2 سال گذشته می باشد.

درادامه ، مهندس سید علی مختاری سرپرست جدید سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ضمن تشکراز حسن اعتماد و انتخاب وزیر محترم برای احراز این سمت اظهار داشت : اینجانب تعهد می نمایم همانند سربازی متعهد و سخت کوش در راستای اهداف والای نظام مقدس اسلامی ضمن اهتمام و توجه جدی به بخش کشاورزی با نگرش استفاده بهینه از منابع پایه ، ساماندهی بازار محصولات کشاورزی و جامعه عشایری ،ارتقاءکمی و کیفی محصولات کشاورزی و توانمندسازی کشاورزان از لحاظ علمی و حمایت همه جانبه از سرمایه گذاری در بخش کشاورزی تمام برنامه های اجرایی را با رویکرد اخلاق مداری و رعایت اصل شایسته سالاری و لحاظ نمودن تعهد و تخصص ادامه دهم.

گفتنی است دکتر محمدرضا اصغری چند روز قبل بعنوان سرپرست اداره کل امور بین الملل و سازمانهای تخصصی وزارت جهاد کشاورزی منصوب شده بود و مهندس سیدعلی مختاری نیز پیش از این سمت ، مسئولیت معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان را بر عهده داشت./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.