معاون آب و خاک و صنایع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت :اگر انجام کار برای رضای خداوند و در جهت تامین نیازهای مردم باشد آن کار شتاب و ارزش و ماندگاری ابدی پیدا می کند.

سید رحیم سجادی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه افزود: آذربایجان غربی در سال 90 با توجه به افزایش اعتبارات استانی همگام با سایر استانها توانست با جذب 3 برابری اعتبارات ملی در بخش آب و خاک 65 میلیارد ریال و با پیش بینی مصوب 90 میلیارد ریال برای سال 91 در جذب تسهیلات از سایر استانها پیشرو باشد.

وی با مقایسه عملکرد دولت های نهم و دهم در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد : اجرای آبیاری تحت فشار از 290 هزار هکتار در دولت نهم به 400 هزار هکتار در دولت دهم افزایش یافته است .

مهندس سجادی افزود : اجرای 14 هزار کیلومتر انتقال آب با لوله در دولت دهم تاکنون محقق شده است

وی گفت : دولت امسال با هدف توسعه و تجهيز اراضي كشاورزي به سيستم‌هاي مدرن آبياري از جمله سيستم آبياري تحت فشار 2 هزار و 300 ميليارد تومان كمك بلاعوض در اختيار كشاورزان قرار مي‌دهد و با اعطاي اين كمك بلاعوض و تسهيلات به كشاورزان انتظار مي‌رود امسال بيش از 260 هزار هكتار اراضي جديد به سيستم آبياري تحت فشار تجهيز شود.

معاون آب و خاك و صنايع وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه از پارسال تا خرداد امسال حدود 190 هزار هكتار از اراضي كشاورزي زير چتر آبياري تحت فشار رفت افزود: در صورت تأمين اعتبار لازم تا پايان سال 91 ، بيش از يك ميليون و 430 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كشور به اين سيستم آبياري مجهز مي‌شود.

در كشور بطور ميانگين براي هر هكتار اراضي كشاورزي 10 هزار متر مكعب آب مصرف مي‌شود كه با انجام طرح آبياري تحت فشار حداقل 40 تا 50‌ درصد در مصرف آب صرفه‌جويي مي‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.