مدیرکل شیلات سیستان گفت: در سال‌جاری 2 میلیون قطعه بچه ماهی بومی در چاه‌نیمه چهارم سیستان رهاسازی شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، حسن خمر افزود به منظور بازسازی ذخایر منابع آبی استان و ایجاد اشتغال پایدار برای صیادان و آبزی پروران تاکنون تعداد 2 میلیون و 354 هزار قطعه بچه ماهی از گونه‌های شیزوتراکس (بومی منطقه سیستان)، فیتوفاگ و بیگهد در چاه نیمه چهارم، میل نادر و منابع آبی شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران، مهرستان و سرباز رها سازی شده است.
مدیرکل شیلات سیستان گفت: تا دو هفته دیگر تعداد یک میلیون قطعه بچه ماهی دیگر در منابع آبی استان رها سازی خواهد شد.
وی گفت: به منظور تسهیل در امر صید و صیادی در چاه نیمه چهارم، 16 کانکس سیار با تمام امکانات بهداشتی و رفاهی و اسکله‌های شناور در نظر گرفته شده که با برنامه‌ریزی انجام شده از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده کامل خواهد شد.
وی گفت: سالیانه با توجه به توسعه شیلات در منطقه، بخش دیگری از ماهیان از سایر استان‌ها برای پرورش تأمین خواهند شد.
وی افزود : 3 هزار و 500 صیاد در قالب 14 تعاونی ساماندهی و کاملاً شناخته شده‌اند.
مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد: همچنین ساماندهی 300 فروند شناور قایق موتوری کاملاً مجهز، هزار فروند شناور پارویی، صدور کارت صیادی و کارت تردد صیادی از دیگر اقداماتی است که این اداره کل انجام داده است.
خمر اضافه کرد: از 3 هزار و 500 نفر صیاد تاکنون یک‌هزار و 600 خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی صیادی هستند که 20 درصد آن را دولت تقبل می‌کند و فقط 10 درصد بیمه از طریق صیادان پرداخت می‌شود.
مدیرکل شیلات سیستان تصریح کرد: در چاه نیمه چهارم با وسعت 10 هزار هکتار، ماهی‌ریزی انجام می‌شود که برای این قسمت برنامه‌ریزی شده و مطالعات بیشتری در آنجا صورت پذیرفته است.
مدیرکل شیلات سیستان ادامه داد:‌ ظرفیت پرورش ماهی در شهرستان زهک در سال، یک میلیون قطعه بچه ماهی است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و افتتاح استخر تولید بچه ماهی، این رقم در زهک به 4 تا 5 میلیون قطعه بچه ماهی در سال خواهد رسید./س


برچسب ها: رهاسازی ، بچه ، ماهی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.