علي حيدر وزير آشتي ملي سوريه عصر يكشنبه با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شورايعالي امنيت ملي ديدار و گفتگو كرد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، علي حيدر وزير آشتي ملي سوريه عصر يكشنبه با سعيد جليلي نماينده مقام معظم رهبري و دبير شورايعالي امنيت ملي ديدار و گفتگو كرد.

دبير شوراي عالي امنيت ملي در اين ديدار با اشاره به لزوم توجه به رهيافت و راه حل سياسي براي حل مسئله سوريه اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران همواره بر گفتگوي ملي و راه حل سوري براي مسئله سوريه اصرار داشته و پروژه آشتي ملي را چشم‌ انداز حل و فصل چالش‌هاي موجود مي‌داند.

جليلي با تاكيد بر لزوم پايان يافتن خشونت‌ها و جمع‌آوري سلاح و خودداري كشورها از حمايت از عناصر مسلح، استفاده از ابتكارات جديد و مشاركت طيف هاي مختلف مردم در گفتگوي ملي سوريه را ضروري دانست.

وزير آشتي ملي سوريه نيز با بيان اينكه مناسبات جمهوري اسلامي ايران و سوريه عميق و بي نظير است، تصريح كرد: همه مردم سوريه از طوايف مختلف خواهان تعيين سرنوشت خود در چارچوب راهكارهاي دموكراتيك و بدون دخالت خارجي هستند و بدين منظور سوريه آماده هرگونه گفتگو با تاكيد بر حفظ استقلال و كنار گذاشتن خشونت‌هاست.

وي افزود: سوريه در نهايت اين شرايط را در چارچوب منافع مردم اين كشور پشت سر خواهد گذاشت و همچنان در محور مقاومت باقي خواهند ماند.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: جلیلی ، ایران ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار