يكي از رهبران مخالفان سوريه تاكيد كرد: گروه هاي مسلح كه دنباله روي طرح هاي خارجي ضد سوريه نيستند، در گفتگوي ملي كه كميته هماهنگي ملي دعوت به آن كرده است، شركت خواهند كرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه العالم ؛‌ خالد عيسي معاون كميته هماهنگي ملي در خارج از سوريه،  در گفت وگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: كميته هماهنگي ملي در خارج از سوريه، از ابتداي اعتراضات در كشور خواستار گفتگوي ملي براي حل و فصل همه مشكلات به نفع ميهن و شهروندان بوده اند. اين كميته اكنون خواستار گفتگوي همه مخالفان در داخل است؛ از جمله برخي گروه هاي مسلح كه دنباله روي طرح هاي خارجي نيستند.

عيسي افزود: زمينه سازي براي اين منظور نيازمند آتش بس و توقف خونريزي و تخريب زيرساخت ها در سوريه از سوي همه گروه ها است.

معاون كميته هماهنگي ملي در خارج از سوريه اظهار داشت: برخي از ارتشيها به بهانه شليك نكردن به سوي تظاهر كنندگان، از ارتش جدا شده اند اما به كسي حمله نکرده اند و  در تخریب مؤسسات دولتي نقشی نداشته اند.

این مخالف سوری افزود: اما گروه هايي كه پس از نشست شوراي امنيت ملي تركيه در پايان سال 2011 با حمايت كشورهاي عربي حاشيه خليج فارس و ايالات متحده تشكيل و مسلح شدند، دنباله روي طرح هاي خارجي هستند و نماينده خواسته هاي به حق ملت سوريه نيستند.

معاون كميته هماهنگي ملي در خارج از سوريه تصريح كرد: چنانچه نيروهاي بين المللي واقعا در حفظ تماميت ارضي سوريه و حل و فصل بحران اين كشور جدي هستند، مي توانند در طرح "كميته هماهنگي ملي در خارج از سوريه" شركت كنند.

عيسي گفت: برخي گروه هاي مسلح با ارسال پول و اسلحه از خارج و دامن زدن به اختلافات فرقه اي - كه با ساختار مذهبي و ملي جامعه سوريه تناسب ندارد- مخالف هستند.

وي افزود: تركيه در اين مدت درهاي خود را به روي همه گروه هاي سلفي و تروريستي از جمله القاعده، چچنی ها و اوكرایني ها باز كرده است، در حالي كه آنها هدفی جز ايجاد خشونت، كشتار و ويراني در سوريه ندارند.

عيسي ادامه داد: ائتلاف غرب، عرب ها و تركيه با از دست دادن موازنۀ قوا در منطقه، ديگر بر مداخله مستقيم نظامي در سوريه تاكيد نمي كنند، بلكه به گروه هاي مسلح اميد بسته اند.

وي تاكيد كرد: يك كميته آمريكايي-تركيه اي به طور دائم اين گروه ها را سازماندهي مي كند تا كنترل بيشتري بر آنها داشته باشد.

عيسي گفت: هم اکنون در سوريه مداخله خارجي وجود دارد، اما دخالت مستقيم هزينه بيشتري براي آنان خواهد داشت.

وي هشدار داد: نيروهاي متخاصم با سوريه، خواستار ويراني زيرساختارها و از هم پاشيدن بافت ملي اين كشور هستند.

برچسب ها: سوریه ، مخالف ، رهبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار