سفر رئيس جمهور مصر به ايران براي شرکت در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها تاکيد بر اين مسئله است که قاهره به دنبال پيگيري سياست خارجي متفاوت از سياست خارجي رژيم سابق مصر است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه الاهرام مصر ؛ امين محمد امين در گفتگو با شبکه تلويزيوني العربيه، در پاسخ به اين سوال که آيا با سفر محمد مرسي به تهران دوره روابط سرد بين مصر و ايران پايان مي يابد، تصريح کرد: مصر هم اکنون رياست اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها را برعهده دارد و براي واگذاري رياست اين جنبش، رئيس جمهور مصر بايد به ايران سفر کند. البته امکان سفر وزير امور خارجه مصر و حتي معاون وي به ايران هم وجود داشت و قاهره مي توانست در سطح پايين تري در اين اجلاس شرکت کند.

محمد امين افزود: سفر رئيس جمهور مصر به ايران دلايل مختلفي دارد. محمد مرسي در اجلاس سران سازمان همکاري اسلامي تشکيل کميته چهارجانبه اي را براي حل بحران سوريه پيشنهاد کرد که ايران هم در آن عضويت دارد.

به اعتقاد من يکي از دلايل مشارکت مرسي در اجلاس تهران، نوعي همکاري با ايران براي حل بحران سوريه بر اساس اين طرح است. از سوي ديگر، مصر تلاش مي کند سياست خارجي اش با سياست خارجي پيش از انقلاب متفاوت باشد. 

اين روزنامه نگار مصري خاطر نشان کرد: بايد توجه داشت که ايران اکنون نقش مهمي در منطقه دارد و امکان همکاري با مصر وجود دارد. مصر يکي از موسسان جنبش غيرمتعهدهاست. مصر براي از سرگيري روابط با ايران شرايطي دارد، که اگر تهران به آن پاسخ مثبت بدهد روابط بين اين دو کشور اسلامي به نفع هر دو طرف خواهد بود.

محمد امين گفت: سفر رئيس جمهور مصر به ايران سفر اختصاصي نيست بلکه در چارچوب جنبش غيرمتعهدها انجام مي شود. البته محمد مرسي ديدارها و گفتگوهايي با مقامات ايراني هم خواهد داشت. در حاشيه اين اجلاس ممکن است مسايل ديگر هم مطرح شود.


برچسب ها: مرسی ، ایران ، نشست ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار