بخشي از ناهنجاري هاي هواداران فوتبال در ورزشگاه ها را مي توان به عدم رضايت از عملكرد بازيكنان و تيم محبوبشان نسبت داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران کیفیت پایین بعضي از بازيهاي فوتبال و عملکرد ضعیف و خواب آور بازیکنان اصلا برای هوادارانی که در ورزشگاه حضور دارند خوشایند نيست.
نه تنها آنها بلکه میلیونها بیننده ای هم که از طریق رسانه ها بازی را تماشا می كنند مي توانند از عملکرد تیم های محبوبشان ناراضی باشند. و همه ي اين ها مي تواند باعث شود تا هواداران نارضايتي هايشان را به شكل ناهنجاري در ورزشگاه نشان دهند و اقدام به برهم زدن آرامش بازي بكنند.

البته نمي توان در اين قضايا فقط هواداراني كه در ورزشگاه حضور دارند رامقصر دانست چرا كه تحقير ،تمسخر و دروغگويي در فوتبال ما به قدري زياد است كه مي توان ناهنجاري هاي سكوها را به آنها نسبت داد.

اين گزارش مي افزايد: ورزش که در حكم يك نهاد اجتماعي با سطوح متعددي از روابط اجتماعي ارتباط دارد بر عوامل گوناگوني مثل روابط قومي و نژادي و ارزش هاي اجتماعي تاثير گذار است.

ده ها هزار تماشاگر و بيننده در استاديوم هاي ورزشي يا از طريق رسانه ها نتايج و اخبار رويدادهاي ورزشي را دنبال مي كنند افزودن بر آن نوجوانان و جوانان طرفداران همیشگی تصاوير هستند و هميشه ورزشكاران نخبه را به عنوان الگوهاي مهم زندگي خود انتساب مي كنند.

اينكه پديده فوتبال با همه حوزه هاي ديگر متفاوت است و از رفتارها و  قواعد هاي خاصي برخوردار است شكي نيست، اما رفتارها و ناهنجاريهاي فوتبال ايران نشان مي دهد كه اين ناهنجاري ها به يك مساله اجتماعي تبديل شده است .
 
حاج رضايي كارشناس فوتبال كشورمان در اين خصوص مي گويد: فوتبال يك ورزش خيلي شريف است كه درجهت كرامت انساني قدم مي گذارد و بايد بررسي كنيم كه فوتبال در كشور ما چه ارزش هاي انساني را مي تواند به جامعه اهدا كند.

اين گزارش در پايان حاكي از آن است، اگر فوتبال ما نام حرفه اي را به دوش مي كشد بايد اخلاق حرفه اي نيز در آن رعايت شود و همه ي افرادي كه به نوعي در فوتبال دخيل هستند بايد همكاري كنند، چه يك مدير بلند پايه فوتبالي و چه يك هوادار ساده كه براي ديدن بازي تيم مورد علاقه اش به ورزشگاه مي رود.

فوتبال ما علاوه بر اينكه به استاديوم ها، بازيكن ها و مربي ها و مديران خوب احتياج دارد به تماشاگران خوب و با اخلاق نيز احتياج دارد تا شاهد اتفاقات تلخ در فوتبال كشورمان نباشيم، هر چند شايد اگر در دربي هفتاد و پنجم بازيكنان ميلياردي و اسم و رسم دار و استقلال و پرسپوليس در فكر ساق پاهايشان نبودند و براي يك بازي زيبا و تماشاگر پسند مي جنگيدند اين اتفاقات تلخ روي سكوها رخ نمي داد و همه چيز به خوبي و خوشي مانند دربي گذشته به اتمام مي رسيد./آق

خبرنگار : علي عابديان

برچسب ها: فوتبال ، ورزشگاه ، تیم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار