به دنبال اعزام کاروان "لبیک یا خامنه ای" به مناطق زلزله زده آذربایجان ، پروژه احداث مسجد جامع و مصلای شهرستان ورزقان توسط ستاد جمع آوری کمک های مردمی شهرداری تهران کلید خورد.

 
 
به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 19، مهندس عباداله فتح الهی مسئول ستاد جمع آوری کمکهای مردمی شهرداری تهران با اعلام این خبر گفت: بنا به درخواست مقامات محلی ،امام جمعه ، فرماندار، شهردار و شورای اسلامی شهر ورزقان جهت بازسازی فضاهای عمومی ومکانهای مورد نیاز مردم این شهر، مسئولیت بازسازی و ساخت مسجد جامع ورزقان که در پی بروز حادثه زلزله کاملا تخریب شده است، به این ستاد پیشنهاد شد و در پی حضور کاروان کمکهای مردمی، این پروژه با حضور فرماندار و شهردار این شهر، نماینده امام جمعه،‌رییس شورای شهر و مردم شهرستان کلنگ زنی شد.
 
به گفته وی نقشه و طراحی مصلای جدید همزمان با مراحل آواربرداری و گودبرداری آغاز می شود تا کار بازسازی و احداث این مسجد بدون وقفه زمانی و به سرعت صورت گیرد.
 
فتح الهی با بیان اینکه هزینه اجرایی این پروژه حدود 500 میلیون تومان پیش بینی شده است، افزود: البته برآورد دقیق آن پس از ابلاغ نقشه های اجرایی و برآورد مصالح مشخص خواهد شد.
 
وی درباره دلیل ساخت این مسجد گفت : با توجه به اینکه این مسجد تنها مکان تجمع مردم شهرستان ورزقان و محل برگزاری نماز جماعت بود و نیز به دلیل فقر مالی و عدم امکان بازسازی این مسجد توسط مردم ستاد جمع آوری کمک های مردمی شهرداری تهران مسئولیت بازسازی آن را برعهده گرفت.
 
گفتنی است مسجد جامع شهرستان ورزقان قدمتی بیش از 50 سال دارد که با سنگ و سیمان ساخته شده بود و در حادثه اخیر به طور کامل تخریب شده است. ستاد جمع آوری کمک های مردمی درنظر دارد با استفاده از هدایا و کمک های مردم شهر تهران بازسازی این بنای مذهبی و فرهنگی را انجام دهد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار