وزارت علوم برای حضور سران کشورها در دانشگاه ها و برقراری همکاری های لازم آمادگی خود را اعلام کرد.

ارسلان قربانی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: ما معتقدیم که دیپلماسی علمی و توجه به رهیافت علمی و فناوری در این اجلاس سران عدم تعهد یک امر کلیدی است.
 
وی افزود: ما آمادگی داریم هر نوع همکاری های علمی و فناوری و دو جانبه را با کشورهای عضو اجلاس عدم تعهد داشته باشیم.
 
قربانی تصریح کرد: این همکاری ها علمی، آموزشی، فناوری، پژوهشی و همکاری دانشگاهی است و هم اکنون دانشگاه ها آمادگی بازدید توسط سران این اجلاس عدم تعهد را دارند.
 
* امضای تفاهم نامه بین ایران و کره شمالی
 
قربانی در ادامه گفت: قبل از این اجلاس همایش علمی با اساتید دانشگاه های وزارت علوم برای اولین بار در سطح دنیا در خصوص مباحث علمی برگزار شد.
 
وی افزود: این کنفرانس با همت وزارت علوم و با همکاری ریاست جمهوری و اساتید مختلف در این زمینه برگزار شده است تا سازمان های مردم نهاد به مباحث فرهنگی و مجموع دستور کار اجلاس آینده و نقش آفرینی جمهوری اسلامی در سه آینده مشخص و اولویت های برنامه اجلاس در سازمان عدم تعهد مشخص شود.
 
وی در پایان به امضای تفاهم نامه بین ایران و کره شمالی خبر داد و گفت: علاوه بر تفاهم نامه هایی که به امضا رسیده بود تفاهم نامه ای بین ایران و کره شمالی در خصوص مسائل علمی، آموزشی و علمی و فناوری آموزشی به امضا رسیده است./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار