رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: پایگاه منطقه‌ای ذخایر ژنتیک در اردبیل راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر قاسمی امروز در جلسه کار گروه پژوهش، فناوری و تحول اداری استان اردبیل افزود: به همت جهاد دانشگاهی مرکز ذخایر ژنتیکی کشور در حال شکل‌گیری است تا بر اساس آن یک ذخیره‌سازی مناسب ژنتیکی در حوزه جانوری، گیاهی و انسانی به وجود آید.

وی گفت: بر همین اساس اردبیل نیز به عنوان قطب منطقه‌ای در شکل‌گیری این پایگاه عظیم و کار‌آمد انتخاب شده است که امیدواریم امسال مقدمات تشکیل و شکل‌گیری این پایگاه منطقه‌ای به وجود آید.

قاسمی هدف اصلی از راه‌اندازی این پایگاه را حفظ و نگهداری ذخایر ژنتیکی ارزشمند توصیف کرد و افزود: با راه‌اندازی این پایگاه ما تا 100 سال آینده می‌توانیم به حفظ و نگهداری ذخایر ژنتیکی خود افتخار کنیم و راحت‌تر به مراکز و مجموعه‌های علمی و تحقیقاتی سرویس ارائه کنیم.

وی با اشاره به توانمندی جهاد دانشگاهی در حوزه تحقیق و پژوهش گیاهان دارویی گفت:‌ ما در دو سال اخیر سعی کردیم در این حوزه ورود موفقیت‌آمیزی داشته باشیم به طوری که قرار بود سال 89 ستاد گیاهان دارویی شکل بگیرد اما به دلایلی این ستاد تشکیل نشد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل در ادامه پژوهش را نیاز اساسی جامعه و یکی از ابزارهای توانمند‌سازی اجرایی هر دستگاه توصیف کرد و افزود: کار توام با پژوهش و تحقیق کار ثمر‌بخش و همراه با نتایج مطلوبی است که امیدواریم دستگاه‌های اجرایی استان جهاد دانشگاهی را در این زمینه امین و مورد اعتماد به حساب آورده و انجام طرح‌های تحقیقاتی خود را به نیروهای کار‌آمد و توانمند جهاد دانشگاهی بسپارند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.