مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت: 80 درصد گلخانه های مدرن استان کرمانشاه در این شهرستان قرار دارند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران کرمانشاه


عبداله پروانه گفت:، سطح اراضی زراعی شهرستان صحنه را 44 هزار هکتار اعلام کرد و ابراز داشت: از این میزان 21 هزار هکتار به کشت آبی و 23 هزار هکتار به کشت دیم اختصاص دارد.

پروانه سطح باغات شهرستان صحنه را نیز هفت هزار و 290 هکتار دانست و اذعان داشت: شش هزار و 800هکتار از باغات این شهرستان آبی و 490 هکتار دیم ی باشد.

وی در ادامه در مورد میزان تولید سالانه محصولات کشاورزی شهرستان صحنه گفت: در این شهرستان سالانه 200 هزار تن محصولات زراعی، 85 هزار تن مصولات باغی و 45 هزار تن محصولات دامی تولید می شود.

وی سیب درختی،گیلاس، برنج وعسل را از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان عنوان کرد.

وی متوسط برداشت سیب از باغات شهرستان صحنه را40 تندر هکتار دانست و اذعان داشت: شلیل و هلو با متوسط عملکرد 20تن در هکتار نیز از جمله سایر محصولات شاخص باغی این شهرستان هستند.

پروانه افزود: متوسط عملکر گیلاس در این شهرستانهفت تن در هکتار است و این رقم در مورد انگور به 30 تن می رسد.

پروانه در ادامه به سایر پتانسیلهای شاخص شهرستان در زمینه تولید نهال اشاره کرد و گفت: سالانه 700هزار اصله نهال در این شهرستان تولید می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان صحنه گفت: شهرستان صحنه با دارا بودن هفت گلخانه هیدروپونیک و مدرن بزرگترین تولید کننده گل شاخه بریده در غرب کشور بشمار می رود.

وی افزود: این شهرستان80 درصد گلخانه های مدرن استان کرمانشاه رادارد.

پروانه در ادامه در خصوص برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی ابراز داشت: برای توسعه بخش کشاورزی، توسعه سیستمهای آبیاری تحت فشار و یکپارچه سازی اراضی و مکانیزه نمودن کشاورزی در برنامه مدیریت گنجانده شده است./س


برچسب ها: گلخانه ، مدرن ، صحنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.