صدها تن شب گذشته با شرکت در تظاهراتي در شهر جاپلين ايالت ميسوري آمريکا ،ضمن اعلام حمايت از مسلمانان، اعتراض خود را به تخريب مشکوک يک مسجد در اين منطقه اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ،حدود سه هفته از بروز آتش سوزي در مسجد محلي شهر جاپلين در ايالت ميسوري و تخريب آن مي گذرد ، ولي جامعه مسلمانان اين شهر هنوز مشکوک هستند که اين آتش سوزي عمدي بوده است .
سازمان دهندگان اين راهپيمايي در صفحه فيس بوک با شعاري تحت عنوان "  قدرت مهرورزي خيلي بيشتر از ارعاب و نفرت است "‌ ، از معترضان خواسته اند در گردهمايي که در پارک شهر برگزار مي شود ، شرکت کنند .
سازمان دهندگان همچنين برپايي گردهمايي شب گذشته را نشانه اي از حمايت از جامعه مسلمانان شهر جاپلين توصيف کرده اند زيرا مسجد آنان در بحبوحه فاجعه طوفان ماه مه سال 2011 در جاپلين ، به کانوني براي کمک رساني و همدردي با قربانيان تبديل شده بود .
در آن فاجعه يکصد و شصت و يک تن کشته شدند و به بيش از هشت هزار ساختمان خساراتي وارد آمد .
اشلي کارتر دانشجو و يکي از سازمان دهندگان اين راهپيمايي در گفتگويي تلفني با اين خبرگزاري با اشاره به آتش سوزي در اين مسجد گفت: «اين گردهمايي واقعا اعجاب انگيز بود ، مردم با فرهنگ ها ،‌ باورها و عقايدي کاملا متفاوت در اينجا از واقعه اي صحبت مي کنند که بسيار نگران کننده و ترسناک است.» وي افزود صدها تن در اين گردهمايي در جاپلين شرکت کرده اند.
بازرسان فدرال و ماموران تحقيق محلي موفق نشده اند علت اصلي بروز آتش سوزي که مرکز اسلامي شهر جاپلين را در روز ششم اوت ويران کرد ، تعيين کنند ولي رهبران جامعه مسلمانان اين شهر مي گويند احتمالا اين حادثه عمدي و با انگيزه هاي ضد اسلامي بوده است.
آتش سوزي در مسجد شهر جاپلين ميسوري صبح روز بعدي اتفاق افتاد که يک افراطي سفيد پوست در يک معبد سيک ها در حومه ميلوواکي ، شش تن را به ضرب گلوله کشت و سپس خودکشي کرد .
پليس و مسئولان معبد مي گويند احتمالا ضارب گمان مي کرده است قربانيان وي مسلمان بوده اند .
تاکنون حدود چهارصد و شش هزار دلار کمک نقدي براي بازسازي مسجد شهر جاپلين جمع آوري شده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار