بیماری سردرد بیماری است که هر کدام از ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم ولی شاید بسیاری از مواقع علت آن برای ما ناشناخته باشد.عوامل گوناگونی سبب ساز بیماری سردرد می شوند که بر اساس آن پزشکان نوع بیماری راتشخیص می دهند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان،  از انواع سردرد می توان به سردرد ناشی از فشار عصبی،ناشی از سو هاضمه و ناشی از غده ی مغزی اشاره کرد.
سردرد ناشی از فشار عصبی که بدلیل زندگی ماشینی  امروز،بسیاری را در گیر خود کرده است،قسمت پشت گردن را درگیر می کندولی می توان با بکارگیری طب سنتی که سالیان دراز جوابگوی نیاز بیماران بوده است بر این مشکل فایق آمد بعبارتی طب سنتی تقریبا برای همه انواع سردرد تجویزی درست و مناسب ارائه کرده است که در این مورد گیاهان دارویی آرامش بخش مانند دم کرده بهار نارنج یا گل گاوزبان موثر است.
یکی از مهم ترین انواع سردرد را میتوان سردرد ناشی از سو هاضمه نام برد،این سردرد یکی از شایع ترین سردرد هاست ولی اثر آن موقتی است بعبارتی وقتی دستگاه گوارش کارکرد درست خود را آغاز کند،این نوع سر درد رفع میشود.البته اگرافرادبرنامه غذایی صحیح وکامل داشته باشندو رژیم غذایی خود را سرشار از مواد فیبر دار نمایندو حتی الامکان از مواد فست فودی کمتر استفاده کنند،دچار این سردرد نمیشوند.
بسیار برای شما اتفاق می افتد که بعد از حمام یا هنگام سرما خوردگی دچار سردرد می شوید،این نوع سردرد ،سردرد سینوسی نام دارد که غالبا جلوی سر را درگیر می کند.برای درمان این نوع سردرد مراجعه به پزشک و استفاده از دارو موثر است ولی بخور گیاه بابونه نیز میتواند بعنوان یک گزینه موردتوجه قرار بگیرد.
امروزه یکی از انواع سردرد که آمار ان رو به افزایش است سردرد میگرنی است ،این سردرد یکی از شدید ترین سردرد هاست و گاهی اوقات درد آن غیر قابل تحمل می شودو افراد مبتلا به آن را به نور گریزی و سکوت محیط اجبار میکند.در بسیاری از موارد تغذیه مناسب این بیماری را کنترل میکند و رعایت آن موجب کاهش حملات میگرنی میشود که کاهش مصرف لبنیات و مرکبات از جمله آن است.
به غیر از این موارد که به آن اشاره شد،انواع گوناگونی از سردرد مانند سردرد ناشی از کمبود کافئین،آلودگی هوا،نارسایی کبد و صفرا را داریم که علاوه برطب جدید،طب سنتی نیز نسخه های موثری برای آنها تجویز می کند بطوری که گاهی اوقات نسخه های طب سنتی کارآمد تر از طب جدید بنظر می آیند. /س

برچسب ها: سردرد ، خودرا ، بشناسید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.