با حضور رئیس جمهور در تاریخ 7 شهریور از هشت داروی جدید با فناوری بالا رونمایی می شود.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛دکتر مرضیه وحید دستجردی، صبح امروز 5 شهریور ماه در مراسم روز داروساز که در سالن مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، اظهار داشت:

جمعیت قشر داروسازان در کشور بیش از چهارده هزار نفر نیست که در مقایسه با گروه پزشکان بسیار کم است، اما با همین تعداد داروسازان توانسته اند خدمات ارزنده ای را به جامعه ارائه کنند.

وی افزود: هم اکنون 45 درصد از مواد اولیه داروسازی در داخل کشور تولید شده و 97 درصد داروهای مصرفی نیز ساخت ایران هستند و همچنین 22 داروی بیوتکنولوژیک در داخل کشور تولید می شود که این رقم در سال 84 فقط دو مورد بود.

وحید دستجردی از رونمایی هشت داروی جدید در روز سه شنبه 7 شهریورماه توسط رئیس جمهور خبر داد و گفت: توانایی طی این مسیر از طریق ارتباط بین صنعت و دانشگاه و نیز ارتباط با مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان ایجاد شده و هم اکنون تولید دارو بر روی ریل افتاده و حرکت رو به رشدی را داراست.

وزیر بهداشت ادامه داد: در جلسه حمایت از طرح های کلان، 17 دارو مورد بررسی قرار داده شد که 5 قلم از انها تا پایان سال به اتمام رسیده و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: در زمانی که سختترین تحریم ها علیه ایران به اجرا درآمده است ما سعی کرده ایم که کمترین فشار را برای تهیه دارو بر مردم داشته باشیم.

وحید دستجردی تصریح کرد: در سال 89 هشتاد میلیارد تومان صادرات دارو داشتیم که این رقم در سال 90 به رقم صد و چهل میلیارد تومان رسید و امیدواریم با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال 91 و 92 رقم پانصد میلیارد تومان را برای صادرات دارو به خارج از کشور داشته باشیم.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از توانمندی های کشور در بحث گیاهان دارویی است و هم اکنون 600 داروی گیاهی در ایران تولید شده و از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون 56 قلم از داروهای گیاهی زیر پوشش بیمه رفته اند و با توجه به گونه های متعدد گیاهی در کشور امیدواریم تمرکز بیشتری توسط محققان و صنایع داروسازی بر این موضوع صورت گرفته و داروهای گیاهی بیشتری تحت پوشش بیمه ها قرار گیرند./ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار