مديركل راه و شهرسازي خوزستان گفت: خوزستان جزء استان‌هاي گران كشور است و هزينه ساخت مسكن مهر در استان بيشتر از ديگر استان‌ها است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، نصراله دهقاني در جلسه شوراي اداري خوزستان كه در محل تالار اجتماعات مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار كرد: با توجه به بالا بودن هزينه‌هاي ساخت مسكن مهر، تامين سهم آورده مورد نياز از مردم همواره به عنوان يك چالش مطرح بوده است كه اين مساله با همكاري و پيگيري‌هاي فرمانداران تا حدودي برطرف شده است.

 وي افزود: تا سال 86، حداكثر سهم ارايه تسهيلات بانك‌ها براي ساخت مسكن 20 تا 30 درصد بوده، ولي در حال حاضر اين ميزان به 60 تا 70 درصد رسيده است. دولت در قالب اجراي طرح مسكن مهر وام بانكي با نرخ سود 4 درصد به متقاضيان اعطا مي‌كند و حذف زمين، هزينه ساخت و به‌كارگيري مردم و مشاركت آن‌ها در طرح نيز از ديگر ويژگي‌هاي طرح مسكن مهر است.

 دهقاني تصريح كرد: ‌خوزستان در رديف 6 استاني است كه بيشترين تعداد مسكن مهر را به خود اختصاص داده و از اين نظر پس از استان تهران در رده دوم قرار دارد. ‌يكپارچه‌نگري در ارايه خدمات در طرح مسكن مهر يكي‌ ديگر از اقداماتي مورد نياز در اجراي اين پروژه‌ها است كه اين اقدام براي اولين‌بار در خوزستان آغاز شده است.

 مديركل راه و شهرسازي خوزستان خاطرنشان كرد: 63 شهر در استان وجود دارد و تلاش بر اين بوده كه طرح جامع و تفصيلي براي اين شهرها تهيه شود. 16 هزار كيلومتر راه اصلي، فرعي، روستايي و بزرگراه در خوزستان وجود دارد كه 11 هزار كيلومتر مربوط به راه‌هاي روستايي است. در حال حاضر 60 درصد راه‌هاي روستايي استان آسفالت شده و در وضعيت مناسبي قرار دارند.

 وي ادامه داد: در هفته دولت امسال 100 پروژه در بخش راه‌سازي با اعتبار 64 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد كه 70 پروژه مربوط به راه‌هاي روستايي و 15 پروژه مربوطه به راه‌هاي اصلي و راهداري است.

 
 جمشيد فرحبخش، مديركل نوسازي مدارس خوزستان نيز در اين نشست اظهار كرد: ‌در زمينه ساخت و سازهاي مربوط به فضاهاي آموزشي در چند سال اخير اقدامات خوبي انجام شده، به طوري كه از هفت سال گذشته تاكنون حدود 3100 پروژه معادل 15 هزار كلاس درس با اعتبار 950 ميليارد تومان اجرايي شده و در هر روز يك مدرسه پنج كلاسه به سازمان آموزش و پرورش تحويل داده شده است.

 وي افزود: در هفته دولت امسال 147 پروژه در قالب 950 كلاس درس با اعتباري معادل 55 ميليارد تومان به بهره‌برداري مي‌رسد؛ با تكميل و ساخت اين كلاس‌هاي درس 30 هزار دانش‌آموز از فضاهاي آموزشي بهره‌مند خواهند شد. خوزستان بيشترين سهم را در ساخت مدارس در طرح‌هاي مسكن مهر دارا است در حال حاضر 24 پروژه مدرسه در مسكن مهر استان در حال احداث است كه اين پروژه‌ها از پيشرفت‌هاي خوبي برخوردارند./س

 

برچسب ها: هزینه ، مسکن ، استان ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.