رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: ساخت دو هزار واحد مسکونی با انعقاد قرارداد میان سازمان بهزیستی و بسیج سازندگی و بنیاد مسکن آذربایجان شرقی از امروز برای زلزله زدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی آغاز می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران همایون هاشمی در نشست خبری امروز 5 شهریور به مناسبت هفته دولت در سالن کنفرانس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد گفت: از ابتدای هفته دولت شش هزار و شیصت و چهل و هفت واحد مسکونی در استانها تحویل داده شده و 35 هزار واحد مسکونی نیز آماده واگذاری است.

وی با اشاره به اینکه تا این لحظه 32 هزار واحد مسکونی تحویل مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی شده است یادآور شد: سال گذشته از محل منابع داخلی سازمان شصت میلیارد تومان کمک بالاعوض برای مسکن اختصاص داده شد.

وی به انعقاد تفاهم نامه سه جانبه میان بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و بهزیستی آذربایجان شرقی مبنی بر ساخت 2 هزار واحد مسکونی برای مددجویان زلزله زده آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این دو هزار واحد با کمک سپاه و بنیاد مسکن توسط سازمان بهزیستی مدیریت ساخته خواهد شد.

هاشمی به رشد 30 درصدی اعتبارات سال جاری سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: این میزان اعتبار هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی به یاری سازمان بهزیستی آماده آمده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور به استخدام 3 هزار و چهار صد نفر در مراکز بهزیستی سراسر کشور اشاره کرد و گفت: با بررسی های انجام شده استخدامها را تخصص به مناطق نیازمند نیز و اختصاص دادیم و این میزان استخدام با کمک استانداری ها در سراسر کشور انجام شد.

وی به تقدیم لایحه تثبیت لایحه اورژانس اجتماعی به دولت اشاره کرد و یادآور شد: به دنبال یکپارچه سازی اورژانس اجتماعی در کشور هستیم که اگر این لایحه تصویب شود بسیاری از مشکلات مرتفع خواهد شد.

هاشمی به نقص سازمان بهزیستی در درمان و پیگیری از اعتیاد اشاره کرد و افزود: در حال حاضر 800 واحد کمپ مجاز در سراسر کشور وجود دارند که افراد متقاضی درمان مددی رساند.

وی در خصوص اشتغال پایدار مددجویان بهزیستی توسط این سازمان اذعان داشت: سال گذشته حدود 50 میلیارد تومان اعتبار بانکی به این موضوع اختصاص داده شد که امسال این رقم به 200 میلیارد تومان رسیده که اگر بانکها همکاری لازم در زمینه واگذاری وام را داشته باشند رشد خوبی را در زمینه اشتغال مددجویان خواهیم داشت.

هاشمی براساس مقایسه ای اعلام کرد: در ابتدای دولت نهم اعتبارات ملی و استانی سازمان بهزیستی 251 میلیارد تومان بود که این رقم در سال جاری به 1 هزار و یک هزار و 186 میلیارد تومان رسیدن است.

وی در خصوص دانشجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز گفت: درحال حاضر 32 هزار و 771 دانشجو با کمک سازمان بهزیستی کشور به تحصیل می پردازند. رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص اقدامات این سازمان در منطقه زلزله زده آذربایجان شرقی گفت: در حال حاضر 115 اکیپ تخصصی در منطقه فعال هستند و با حضور در مناطق آسیب دیده کمکهای توانبخشی، روانشناسی، آموزشی، مشاوره ای و غیره را ارائه می دهند.

هاشمی به کمکهای این سازمان طی زلزله اخیر اشاره کرد و گفت: سه هزار و 591 لوازم ضروری اهدا شد و مشکلات مالی سه هزار و 357 خانواده مرتفع گشته، 568 زن بی سرپرست که تعدادی از آنها قبل از وقوع زلزله بی سرپرست بوده و نیازمند کمک بودند تحت پوشش بهزیستی قرار گرفتند.

رییس سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: 75 کامیون و کامیونر کمکهای مردمی را جمع آوری و برای توزیع به مناطق زلزله زده اعزام شدند./ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار