مربی تیم واترپلو گفت: اعزام تیم ملی به رقابت های قهرمانی آسیا در گرو موافقت کمیته بین المللی المپیک و فدراسیون جهانی است.

سعید رضایی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر تیم ملی کشورمان در شرایط بسیار خوبی قرار دارد اما در حال حاضر به دلیل بحث تعلیق فدراسیون شنا برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهان در حال حاضر با مشکل روبرو هستیم.

وی گفت: برای برطرف شدن این مشکل مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک باید پیگیری کند و در حال حاضر فدراسیون تمام تلاش خود را برای فراهم شدن شرایط اعزام تیم ملی به کار گرفته است.

رضایی افزود: طبق پیش بینی ها قرار بود تیم ملی روز چهارشنبه 8 مرداد راهی قزاقستان محل برگزاری مسابقات شود و از دهم شهریور  نیز این بازی ها آغاز می شود اما در حال حاضر همچنان در انتظار صدور روادید هستیم.

وی تصریح کرد: مجامع بین المللی به دنبال اصلاح اساسنامه فدراسیون ها هستند و به همین دلیل تا زمانیکه کمیته بین المللی المپیک (IOC) و فدراسیون جهانی شنا FINA مجوز حضور در این رقابت ها را صادر نکنند، قزاقستان نیز روادید ملی پوشان را صادر نمی کند.

وی خاطرنشان کرد: در این مدت هزینه زیادی صرف حضور تیم ملی در این رقابت ها شده است و علاوه بر آن ملی پوشان مدت زیادی را بر سر تمرینات حضور داشتند و با توجه به اينكه بازيهاي قزاقستان حكم انتخابي رقابت هاي جهاني را دارد در صورت لغو سفر تيم ملي عما مسابقات جهاني كه قرار است سال آينده به ميزباني يكي از كشورهاي آمريكا و يا مجارستان برگزار شود را از دست خواهيم داد. اكثر ملي پوشان حاضر در اردوي تيم ملي شهرستاني هستند و در اين مدت آنها به صورت مدوام تمرينات آمادگي خود را پيگيري كردند و با توجه به اينكه نتيجه اين مسابقات برايمان اهميت داشت آنها تنها 2 روز مرخصي داشتن دو در نظر داريم تا زمان مشخص شدن تكليف اعزام تيم ملي، تمرينات واترپلوئيست ها همچنان پيگيري شود.

وي گفت: مجامع بين المللي در خصوص رعايت قوانين حاكم در ورزش كاملا جدي هستند و در صورتيكه مسئولان مسائل مبني بر تعليق فدراسيون را جدي بگيرند شكي نيست كه اين معضل گريبان گير ساير رشته ها نيز خواهد شد و در صورتيكه حضور در اين رقابت ها را از دست بدهيم از اين پس از حضور در ساير مسابقات آسيايي و جهاني نيز محروم خواهيم شد، در صورتيكه مشكل تيم ملي به زودي برطرف شود آخرين مرحله تمرينات را در كرج پيگيري خواهيم كرد و با توجه به اينكه واترپلوئيست هاي حاضر در تيم ملي در رده سني زير 19 سال هستند. اميدوارم اين مشكل هر چه زودتر با كميته مسئولان كميته ملي المپيك وزارت ورزش برطرف شود./ق

برچسب ها: مربی ، واترپلو ، رضایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار