نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: مذاکرات را با صبر و وسواس ادامه میدهیم چرا که چارچوبی که مشخص میشود باید مصالح ملی و بحث امنیتی ما در آن رعایت شود.

علی اصغر سلطانیه نماینده جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبر نگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آژانس اعلام کرده که مذاکرات با ایران هیچ پیشرفتی نداشته است گفت: مذاکرات روز جمعه آژانس ادامه مذاکرات قبلی بوده است.وبین مواضع اختلافاتی وجود دارد که در جلسه هشت ساعته مذاکرات حل و فصل شد.

وی تصریح کرد:مذاکرات قرار است در چارچوبی معین شکل گیرد که طبق این چارچوب ضوابط ، شرایط و وظایف طرفین برای ابهام زدایی در برخی مسائل مشخص شود.

 نماینده ی ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی افزود:مذاکرات را با صبر و وسواس ادامه میدهیم و چارچوبی که مشخص میشود باید مصالح ملی و بحث امنیتی ما در آن رعایت شود.چرا که آژانس هم میداند وقتیکه ایران با آنها مذاکره میکند نشان گر نقطه نظر ما و شفافیت و اثبات صلح آمیز بودن فعالیت هسته ای ایران است.

وی درپاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی مذاکرات ایران و آژانس گفت: ما قبلا یک دوره مذاکره داشتیم که این دوره ادامه مذاکرات قبلی بوده است. که در این دوره برخی از مذاکرات حل و فصل شد و در عین حال برخی از موضوعات دیگر باقیمانده که عمدتا انتظارات ایران است و ما ثابت خواهیم کرد که این اتهامات و ادعاهایی که در رابطه با ابعاد محتمل نظامی مطرح میکنند بی پایه و اساس است.

سلطانیه در پاسخ به سوالی در مورد زمان مذاکرات ایران و آژانس ادامه داد:هنوز زمان مذاکرت مشخص نشده و جلسه‌ای که شورای حکام به زودی برگزار خواهد کرد بعد از آن احتمالا جلسه ای خواهیم داشت.

وی درمورد انتشار ادعاهای جدید رسانه هاي غربي علیه برنامه هسته‌ای ایران در گزارش آتی آژانس گفت: گزارشی هنوز از آژآنس منتشر نشده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه گروه 1+5 نگاهی سیاسی به فعالیت هسته ای ایران دارد ادامه داد: گروه 1+5 حوزه مورد بحث  من نیست ولی برخی از کشورها بخصوص آمریکا در تلاش است تا با اهداف سیاسی خود آژانس را سیاسی بکنند و اجازه ندهند تا آژانس کار حرفه ای خود را انجام دهدو ما بارها این موضوع را با آژانس مطرح کردیم و آژانس نباید از مسیر اصلی خود خارج شود.

نماینده ایران در آژانس بین المللی ایران خاطر نشان کرد: بابسیج کشورهای عضو عدم تعهد که همکاری های ارزشمندی داشته ایم تلاش کردیم تااجازه ندهیم که آنها به انگیزه های سیاسی خود برسند.
انتهاي خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار