آثار ثبتی طی هفت سال اخیر در استان زنجان هشت درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: مستندات موجود در این زمینه وجود دارد و استان زنجان تنها توانسته در طول این دولت آثار خود را در موضوعاتی همچون تعزیه حسینیه اعظم زنجان، سازها و ملیله به ثبت برساند.

نقی زاده محجوب با بیان اینکه این نهاد در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عملکرد قابل توجهی در کارنامه هفت ساله خود به ثبت رسانده است افزود: در حال حاضر گام های مهم و تاثیرگذار در استان زنجان در زمینه توسعه برنامه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حال اجرا است.

وی توجه به مناطق نمونه گردشگری، تقویت زیرساخت های گردشگری و ایجاد حلقه های گردشگری در استان را از سیاست های این نهاد در بخش گردشگری عنوان و تصریح کرد: مجتمع های توریستی، توجه به نمازخانه های بین راهی و سفر کارت ها در دو فصل تابستان و نوروز در طول این هفت سال تجربه شد.

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان زنجان در ادامه به مرمت و احیاء بناهای تاریخی استان زنجان در این دولت اشاره و اظهار کرد: 95 درصد از بناهای تاریخی استان در این مدت بازسازی شده است.

وی به مرمت گنبد سلطانیه اشاره کرد و گفت: مرمت این بناها که از سال ها پیش آغاز شده بود در طول خدمت این دولت عملیاتی شد.

این مقام مسئول به ایجاد شهرک و بازارچه های صنایع دستی در استان اشاره و خاطرنشان کرد: استان زنجان برای اولین بار در سطح کشور اقدام به احداث چنین اماکنی نموده است.

وی به بیمه صنعت گران اشاره کرد و گفت: طی 2 سال گذشته 800 نفر صنعت گر تحت پوشش این بیمه قرار گرفتند./س

برچسب ها: رشد ، آثار ، ثبتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.