دستاورد شهر الکترونیک، برخورداری شهروندان از امکانات یکسان و برابر است، به طوری که دیگر مسافت و مشکلات دیگر در کاربران متفاوت،ایجاد مشکل نکند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان يك كارشناس فناوری اطلاعات گفت: در اين شهر و در شکل آرمانی آن افراد باید توانایی انجام همه امور مربوط به خود را ازهر مکان و در هر زمان با بهترین کیفیت و همچنین در ادارات، منازل و حتی در سفر توانایی انجام و پیگیری امور و کارهای خود را به راحتی و بدون نیاز به مراجعه حضوری و با استفاده از ابزارهای الکترونیکی داشته باشند.

دهقان افزود: در این سیستم شهروندان از امکانات یکسان و برابر برای انجام امور برخوردار خواهند بود و برخلاف ساختار شهری فعلی که افراد زیادی عملاً به دلایل مختلف مانند بعد مسافت و فواصل متفاوت تا مراکز خدمات، محدودیت ساعت کار ادارات و غیره امکان استفاده برابر و یکسان از خدمات را از دست می‌دهند و این در حالی است که در شهر الکترونیک شهروندان خدمات مورد نیاز خود را به سهولت و با صرف زمان و هزینه‌ای بسیار کمتر دریافت می‌کنند.

وي نداشتن آشنایی کافی با اینترنت را از دلایل ضعف زیرساخت اجتماعی اين مقوله دانست وخاطر نشان کرد:اگرمخاطبان عام متولی اصلی IT نباشند و به فرهنگ استفاده ازاینترنت ناآشنا باشند، در مقابل تغییرات مقاومت می‌کنند، به همین خاطر آموزش و فرهنگ‌سازی برای افراد جامعه از اولویت خاصی برخوردار است و نظام کارآمد از راه دور جزو مهم‌ترین فعالیت‌ها برای ایجاد یک شهر الکترونیکی است. همچنین برای داشتن شهر الکترونیکی بر مبنای توسعه باید تمامی زیرساخت‌ها را با هم داشته باشیم،در ضمن وجود استانداردهای امنیتی از زیرساخت‌های تکنولوژیکی برای ایجاد شهر الکترونیکی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.