یک استاد دانشگاه علم و صنعت گفت: اقتصاد دانش بنیان در گرو شهر الکترونیک است و عدم تحقق شهر الکترونیک مشکلات عدیده ای را در آینده به وجود خواهد آورد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی السیت91، علی اکبر جلالی، در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه فناوری اطلاعات مشهد(السیت) اظهار کرد: غرفه های برپا شده در نمایشگاه السیت و همچنین خدمات ارائه شده در سطح قابل قبولی قرار داشت.

وی با اشاره به ضعف های این نمایشگاه گفت: عدم برقراری ارتباط مناسب با مردم یکی از مهمترین ضعف های نمایشگاه است و باید با اطلاع رسانی مناسب فرهنگ سازی و در جهت آشنایی شهروندان با خدمات الکترونیکی شهر گام برداشت.

جلالی ادامه داد: در مجموعه با وجود مشکلاتی عرضی که در سال گذشته وجود داشته، اکثر شرکت های بخش خصوصی تمایلی چندانی به مشارکت در این همایش ها را نداشته و مهمترین دلیل آن نیز عدم ارائه کالایی برای عرضه می باشد.

استاد دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه اطلاع رسانی در سطح شهر به خوبی انجام شده و رسانه ها نیز به خوبی اقدام به پوشش اخبار داده اند، اظهار کرد: آنچه که بر عهده مدیران و مسئولین بوده است به خوبی انجام شده است، اما آن قسمتی که بر عهده مردم بوده به خوبی صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه رسیدن به اقتصاد دانش بنیان یک امر ضروری است، افزود: در صورت نرسیدن به شهرالکترونیک، رسیدن به اقتصاد دانش بنیان غیرممکن خواهد بود و این امر در آینده مشکل ساز خواهد بود.

جلالی بیان داشت: این نمایشگاه باید نمادی از یک شهر الکترونیک شود تا بتوانیم نقاط قوت و ضعف را بتوانیم تشخیص و اقدام به رفع آن شود. /س

برچسب ها: اقتصاد ، شهر ، الکترونیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.