خبرنگار شبکه المنار گفت هيأت هاي شرکت کننده در اجلاس جنبش غيرمتعهدها در تهران به تدريج وارد ايران مي شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني المنار، مسئله سوريه يکي از موضوعات مهم در اين اجلاس خواهد بود و در همين چارچوب جمهوري اسلامي ايران طرحي را براي حل بحران اين کشور ارائه خواهد کرد. 

هيأت سوري در نشست هاي مقدماتي کارشناسان که قبل از نشست وزراي خارجه و سران کشورهاي عضو برگزار مي شود شرکت خواهد داشت. 

علي حيدر وزير آشتي ملي سوريه نيز در  چارچوب هماهنگي در خصوص طرحي که قرار است ايران براي حل بحران سوريه ارائه کند همراه هيأت سوري وارد تهران شد. 

در ادامه پس از پخش قسمتي از سخنان رامين مهمان پرست سخنگوي وزارت خارجه ايران درباره حل بحران سوريه آمده است: وزارت خارجه ايران اعلام کرد حدود 27 رئيس جمهور، دو پادشاه و هفت نخست وزير در اين اجلاس حضور دارند و بقيه کشورها نيز در سطح فرستاده ويژه و وزراي خارجه در اين اجلاس شرکت خواهند کرد. هيأت هندي با 250 نفر بزرگترين هيأت شرکت کننده در اين اجلاس است. شمار شرکت کنندگان در اين اجلاس بيش از هفت هزار نفر خواهد بود که موضوعات سياسي، اقتصادي و اجتماعي منطقه اي و جهاني را بررسي خواهند کرد. 

در ادامه آمده است: جمهوري اسلامي ايران همچنين ترتيبي اتخاذ کرده است که هيأت هاي شرکت کننده از تاسيسات هسته اي اين کشور و نيز مراکز علمي، فني، صنعتي و گردشگري در کشور ديدن کنند. 
برچسب ها: اجلاس ، تهران ، هیات ، وارد ، المنار ، al manar
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار