از صبح روز گذشته شماري از هيئت ها براي شرکت در نشست مقدماتي اجلاس غيرمتعهدها در سطح کارشناسان که از امروز آغاز خواهد شد، وارد تهران شده اند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الميادين، برجسته ترين شخصيتهايي که ديشب وارد تهران شدند "فيصل المقداد" معاون وزير امور خارجه سوريه و "علي حيدر" وزير آشتي ملي سوريه هستند.

همچنين قرار است بامداد امروز معاون وزير امور خارجه بحرين در راس هيئتي هشت نفره وارد تهران شود.  
 
بحران سوريه در صدر دستور کار اجلاس  غيرمتعهدها خواهد بود. قرار است سندي سياسي در اين اجلاس بررسي شود که در آن به روشني اقدامات يکجانبه آمريکا در قبال سوريه محکوم شده است. در اين سند همچنين از مداخله خارجي در سرنوشت کشورها و امور داخلي آنها انتقاد شده است.

همچنين به گفته علي اکبر صالحي وزير امور خارجه ايران، سندي اقتصادي در اجلاس تهران بررسي خواهد شد. به نظر مي رسد ايران اهميت زيادي براي مسائل اقتصادي قائل است. در اين سند اقتصادي سيصد صفحه اي، روابط اقتصادي بين کشورهاي عضو جنبش غيرمتعهدها بررسي خواهد شد.

حضور محمد مرسي رئيس جمهور مصر در اجلاس تهران با استقبال گسترده مواجه شده است و تهران گوش خود را به روي همه تبليغات منفي در اين خصوص بسته است که سفر مرسي را سفري تشريفاتي مي دانند. ايران تاکيد مي کند که کشورهاي ونزوئلا و ايران و مصر به عنوان روساي قبلي و کنوني و آينده جنبش غيرمتعهدها گروه سه جانبه اي هستند که تا اجلاس آينده و حتي پس از آن به همکاري خود ادامه خواهند داد.
برچسب ها: تهران ، هیئت ، اجلاس ، غیرمتعهدها ، نم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار